måndag

Jag känner mig nästan mer upptagen nu när det är lov, än en vanlig skolvecka. Undra hur det kommer sig?

Idag har jag iallfall varit nere i byn, först med johanna titti och evelina. Köpte förköpsbiljett och solade. Iallfall solade jag och evelina. Johannas kort krånglade och titti var bara sällskap. Ja, sedan pös vi hemåt igen, alla åt varsitt håll och jag la mig på soffan och kollade på one tree hill. Inte helt fel med andra ord.

Nu har jag precis kommit hem, återigen från byn. Var ute med syster och mamma. Köpte lite mera julklappar, till pappa. Och jag fann en tröja och hudfärgadestrumpbyxor. All for free. Haha, det lönar sig att gå i byn med min kära mamma, särskilt såhär års. Hittade även en god doft/parfymliknande som jag tänkte köpa på lindex, dirt hette den. Och den luktade verkligen crap också. Vem i hela friden köper den? Den luktade apa med andra ord och nej, jag hade inte tänkt köpa den!

Nu ska jag och familjen baka julgodis. Imorgon pyntar vi granen eftersom vi knappast hade hunnit med det ikväll också. Julgodis tar ju äckligt lång tid att göra. se på knäcken, den ska ju kokas i timmar innan den är duglig. Trist. Men å andra sidan vet man ju vad man har att se fram emot. Resultatet, smakning, ätning, krängning. Allt det där goda. :) Godjul! puss


lite gammal bild?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0