tripping on word

Min första dag på älmekulla är nu avklarad. Jag lyckades till och med stiga upp klockan 6 helt utan problem. Kan ju också bero på att jag kom i sängs hyffsat tidigt på kvällen. När jag kom dit vid sju tiden, <så pratade vi lite först, jag, hasse och två andra grabbar. En grabb skulle vara städare, och den andra grabben skulle jag jobba med. Så visade han oss runt lite, och berättade vad vi skulle få göra under tre veckor framöver. Det låter faktiskt som att vi kommer få det ganska roligt, även om killen jag jobbar med inte är riktigt min stil. Aja, vi fick börja med att rensa lite ogräs i en kvart, tjugo minuter kanske. Sen kom hela fotbollsskolan, massa ungar här och där. Så vi hjälpte till att sätta upp ett party tält som de skulle ha maten i. Efter det blev det lite gräsklippning och vi lagade något fotbollsnät också. Och tiotusen bollar får man på sig också. Haha. Det regnade emellan nåt hela tiden, vilket var lite jobbigt. Sen slutade vi vid 12. Jag anser faktiskt att jag har rätt bra jobbtider, även om jag inte såg fram emot att börja klockan sju på morgonen. Faktum är att det är faktiskt inte så farligt, fem timmar går ju rätt fort om man tänker efter.

Ja, nu sitter jag här, och är trött i alla mina två ben. Så nu ska jag väl lägga mig och titta på någon film fram till sju ungefär. Då ska vi ut med spanskagruppen och sälja gräddbollar. fyfan, men ja. Sånt är livet.

puss

 Var finns sommarn?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0