ta våra minnen och gör om dom till nått fint

val-vaka ikväll. Dock inget  jag tänker kolla på. Men jag tycker, som de flesta andra, att Barack Obama bör vinna detta valet. Ska inte ta något för givet, men så tror jag närmare bestämt att det blir.

Läst en massa bloggar ikväll, och i många av bloggarna står det något om att dessa personer saknar sommaren. Gissa om jag blev depp då. Jag saknar också sommaren, på alla sätt och vis. Ganska händelserik sommar även om det faktiskt kändes, just då, som att det hände någonting. Man (jag) tyckte att vissa av dagarna var så sega och tråkiga så man inte visste vart man skulle ta vägen. Andra dagar hade man så mycket att göra så man trodde att man knappt skulle hinna med allt planerat. Soliga dagar i bökhult, regniga dagar inomhus med monopol. Jag har så dåligt minne att jag knappt minns om det mest var soliga dagar, eller regniga dagar. Jag kan faktiskt inte komma ihåg en enda dag då det regnade, (men det vet jag ju att det gjorde), men antar att det inte är det man lägger på minnet och fyller det hur som helst. Jag har lagt de fina dagarna på minnet, och de dagar man aldrig kommer att glömma. Vilket i sig är ganska logiskt, att man lägger de dagar man inte vill/kan glömma på minnet. Allt nytt bra folk man träffade, och de gamla vännerna man glidit isär från. Roligt och tråkigt, på en och samma gång. Jag önskar jag kunde behålla alla banden jag knutit till mina vänner, men på något sätt går inte det. Alla är alltför upptagna till att ta saken i egna händer.

Jag saknar att kunna springa runt i shorts och t-shirt till vardags, bikini på stranden, jeans och tröja långt in på kvällen/natten. Hur bra kommer inte sommaren 2009 att bli? Den kommer bli GREAT!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0