you make me fly, you get me high

Jag varnar er som läser. Denna bloggen är ganska lång och ointressant.

Att vakna i morse var inte så svårt som jag trodde det skulle bli, gick rätt enkelt och jag var inte särskilt trött när jag steg upp heller. Vilket är ett stort plus i taket. Men all min trötthet kommer väl imorgon. Annars har min dag varit väldigt hit och dit. Jag har varit glad ena stunden, och andra stunden har jag bara skrikit och varit arg. Haft humörsväningar med andra ord. Första lektionen gjorde vi absolut ingenting, utan satt mest och pratade. Sedan hade vi mentorstid, men ingen vanlig för vi var helklass i hk salen. Den lektionen gjorde vi ingenting heller, där fick jag dock mina första utbrott. Eller inte jag, men mina kära vänner verkade inte tåla mig. Alla blev helt galna på mig, och jag hade verkligen inte gjort ett piss? Mitt första damp kom nog förresten vid tredje lektionen, då vi hade eget arbete och tommy pungsvettade ner min fina scarf/halsduk jag fått av Johanna i födelsedagspresent. "Så farligt är det inte". Nänä, men då kan ju ni använda den om ni nu tycker det är så mysigt :) Lång lektion, sedan fick vi tillslut en mycket lång lunchrast. En och en halv timme rättare sagt. Så vi åt i lugn och ro, for ner till Linné där vi skulle ha idrott och bara chillade. - Två meter rätt upp ska det va! Spelade volleyboll, inte helt tokigt. Men så otroligt tjåligt när motståndarlaget var helt dryga och spelade urtöntigt. Visst, man ska inte spela över seriöst, men kom igen. Lite måste man ju faktiskt försöka.

Sista lektionen spårade ur aningen. Började med att vi inte ville komma in på lektionen, eftersom vi hade en skitjobbiga vikaren, igen! Så tog vi lite extra rast i sisådär 20 minuter. Olydigt, men ack så skönt. När vi väl bestämde oss för att gå in så bara satt vi och pratade, skrattade, lyssnade på  hög musik på mobilen, pratade i mobilen, och jag hjälpte även simon med lite matte efter många om och men, och lite förbannelse över det hela. Slutade som alltid vid halv fyra idag. Segt att börja veckan med det, men ändå väldigt skönt att veta att man slutar tidigt alla andra dagar. Riktigt gött.

När jag kom hem till skolan hann jag inte med så mycket. Åt lite och bytte om. Sedan for jag ner till träningen. Blev i princip bara dans för min och evelinas del idag. Försökte lära oss hela hälleviksdansen, och jag tyckte vi lyckades riktigt bra faktiskt. Krävs bara lite fin putsning också. imorgon däremot blir det riktig träning för min del, blir nog ingen dans alls. Utan måste öva inför uppvisningen. Förresten  så var en gammal goding på besök hos oss på träningen. Nämligen Måns från hällevik. Han var där för att träna oss lite, en utav anledningarna till att jag inte var med på de sakerna faktiskt. Kände inte riktigt för att skämma ut mig ännu mera med tanke på att han typ tycker vi från älmhult är skitdåliga. Det är vi kanske, men tycker ändå vi har lyckats väldigt bra de senaste året, vi har lärt oss grymt mycket det senaste året sedan vi fått airtracken. Nog om det.

Nu ska jag nog sluta skriva, och istället ta det lite lugnt och vara lite social på alla håll och kanter. Ska kanske, bara kanske, börja med hemkunskaps uppgiften, men jag hittar alltid anledningar till att inte göra den. Nu i det här fallet skyller jag på att jag är rusktigt trött, skola till halv fyra, plus träning. Nej, hemkunskapen får vänta tills en annan dag, möjligtvis imon, möjligtvis på onsdag, möjligtvis på torsdag, troligtvis på söndag! :)
GRATTIS, nu har ni tagit er igenom hela inlägget!
 pusshej leverpastej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0