family

Är det bara jag som har tänkt på att man faktiskt träffar sina vänner mer än sin familj när man går i skolan? Man stiger upp klockan 6 typ, då päronen redan hunnit köra för att jobba. ja, eller runt 7 tiden iallfall. Sedan åker man själv till skolan, är där normalt i 6 timmar, 7 timmar och en kvart på måndagar. Sedan kommer man hem, och då är oftast föräldrarna inte hemma från jobbet förrän 5-6 tiden.  Då har det alltså gått ca 12 timmar på dygnet, från dess att man vaknade. 
         Man äter lite tillsammans, pratar, ser på tv eller vad man nu gillar att göra. Och när klockan slagit 10-11 ungefär, då är det ju läggdags. Då har man alltså hunnit spendera ungefär 5 timmar tillsammans med dem. Om man inte har läxor, sitter vid datorn, umgås med kompisar eller tränar på kvällarna. Då blir det ju ännu mindre tid över till dem. Och på helgerna är  man ju faktiskt inte hemma så ofta, där försvinner ytterliggare några timmar. Det är ganska konstigt att det är så. För mig var det en solklar grej, det är famlijen man umgås mest med. Men när man tänker efter tidsmässigt, så är det ju faktiskt inte det. Jag kom bara att tänka på det sådär, påtal om broccolli som Sara eller Johanna hade sagt. Och eftersom jag inte hade annat för mig, skrevs mina tankar ner. haha, så nu kan alla tänka på det jag tänkte på när jag skrev detta. Tänk på det, spendera er tid väl!


nu är det läs-dags mina små kära vänner. nattinatti (:



ni är kanonbra!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0