snö

Idag var gatorna belagda med snö. Ett vitt täckte. Dagen började fint med att julia höll på att halka i snön, sedan var det amandas tu och till sist min. Vi alla klarade oss från att sätta oss på marken.
Idag hade vi matte och engelska. Skönt att ha lämnat in alla arbeten och sådant nu, nu kan vi bara glida genom skolan. För övrigt var väl lektionerna inte så jätte roliga. Fungerade väl helt okej. Snön har fallit från himlen hela dagen idag, riktigt kalasbra trots att jag inte är något större fan av snö. Fast idag har det varit riktigt mysigt med snön. Hann med tretåget och när vi var framme i älmhult så hade vi lite snö-sparkar-krig och försök till "myllning" som det så fint heter i sävjö. hehehe.

Nu sitter jag hemma i mitt lilla kryp in. Väntar på mat och sedan ska jag gå en runda med mollen. Ska ta mig en runda till nicklabacken för att checka våra chanser till att åka pulka ikväll. Det vankas nämligen pulka åkning ikväll med julia, lisa, och matilda :D

tjing sålänge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0