vissa dagar så kan jag sakna tryggheten från gamla dagar

Pust! Malmö var bra, men glest.

08.53 vidgade vi våra vyer. Malmö var stoppet och det tog ett tag innan vi kom underfund med vart vi egentligen var på väg. Stunden senare befann vi oss på triangeln och letandet var i full gång. Jag kunde till och från rubricera triangeln med kaos! Det enda jag fyndade var en tröja, en tröja som ändå var dyr trots 50%. Ack. Två tröjor blev de till slut. Den sista tröjan följde med mig hem för att min ångest kom fram över att vi åkt till malmö utan att egentligen köpt något. Jag led med mig själv. Katastrofalt att jag fortfarande inte hittat en nyårsklänning, antar att jag får hålla tummarna på att klänningen jag beställde är fin nog.

När vi inte fann några fler fynd säckade vi ihop på snabbaste, enklaste matstället, donken. Vipps blev klockan två och då hade vi tid hos en manikyrist (eller vad de ni kallar sig själva). Vi gick mot stationen med nöjda steg och med fina händer. Lite trubbel med att köpa biljetter stötte vi också på, vi chansade och försökte med alla tänkbara automater. Utan vidare resultat gjorde vi ett sista försök, skrek av glädje. Hoppade på första bästa tåg, utan att riktigt veta om det var rätt, vi körde på känslan. Hamnade i älmhult, besökte trendhouse och jc, som om vi inte fått nog av shopping så besökte vi även lindex. När vi var som tröttast i benen tvingades vi att gå hem.

Nu har vi fyllt på med lite bränsle igen. Redo för en lugn kväll.

konstigt att tjejen i affären frågade om jag och martina var tvillingar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0