we'll figure it out, you. me. us.

Nu är jag äntligen hemma från växjö, lite skönt faktiskt.
Det har iallfall varit en super bra dag! Startade dagen med lite matte, inte fullt så roligt. Jobbade på vår statestikundersökning och jag dog lite av uttråkning. Fast som varje onsdag så måste man kämpa och överleva helt enkelt. Vi tänkte ta oss en liten frukostrbeak vid halv 10, men frukosten är bruten för vår del. Det innebär inga halvtimmes raster i matsalen utan att betala 10 kronor. Inga gratis mackor eller kaffe för den delen heller. Man kan ju undra hur det kommer sig att de plötsligt ha bestämt sig för att inte släppa in några personer i matsalen som inte betalar för att äta. Kan inte bero på oss (hehe, he)

Engelska lektionen gick bara ut på att vara nervös den första timmen, resten av timmarna gick det ut på att stamma sig igenom en bokrecension, med en inspelare som spelade in allt man sa. Och lyssna på andras recensioner.  När vi genomlidit detta moment var de dags för att gå igenom stan ett par gånger, hit och dit, fram och tillbaka, utan att egentligen besöka några affärer. Vi stannade på kicks och jag sprutade lite med killparfymen jag är kär i. Som jag praktiskt taget lever i när jag besöker kicks.

Vi mötte upp vår andra hälften och gick till donken. Lite mellanmålsmat och sedan vidare till biografen. Inskaffa biljetterna i handen och över till GVG, köpa massvis av godis. Efter det satte vi oss bekvämt i biostolarna. New moon var väldigt bra! Tråkigt nog hann inte jag och Alle se klart hela för vi rusade iväg till tåget. Kan inte riktigt uttala mig mera om vad jag tyckte om den utan att ha sett hela.  Av vad vi såg, såg det mycket bra ut.

Som sagt rusade vi mot det 4minuter försenade tåget och insåg att vi faktiskt kunnat sitta kvar några minuter till. Ack. På tåget satt de två vuxna karlar (män) och råskrattade åt Seinfield. Känns sådär.  Nu är jag iallfall hemmastadd igen, krängt i mitt lite omelett och ris och är redo för duschen. Puh, långt inlägg. Lång dag.

Imorgon är det egen hårvård som gäller.
ska bli spännande att de vad som händer med mitt hår.
puss och godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0