build it up, and tear it down again

Ännu en djävulsk morgon. Denna var faktiskt till och med värre än igår. Gucci började gnälla som fasen halv sju på morgonen, så då var det bara till att stiga upp och gå ut med henne. Märkte senare att hon hade gjort både det ena och det andra inomhus, och då blev det till att städa! Ni kan väl kanske också gissa om det var kallt ute? Så synd om henne i och med att hon fryser så mycket om tassarna. Hon lyfter dem och vill inte har dem i marken. Vägrar nästan att gå ut också, men ut måste hon ju. Usch... lilla gucci.

Men när jag varit ute och när jag städat upp allt gick jag och la mig igen. Satans trött vad jag. Hur ska det då gå inför skolan? Ja, sen väckte pappa mig vid tio igen, vi skulle ner och köpa en liten hundbur och stängsel så vi kunde göra som en liten utegård på baksidan, där hon kan springa fritt fram och tillbaka. De gillar hon nog ja.

Nä, nu ropar pappa. Torsk för min del. Mumma, magen kurrar! vi hörs :) puss!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0