spanien

nu så har jag faktiskt lite tid till att skriva. Jag är egentligen helt död i hjärnan, men innan jag glömmer bort allt är det lika bra att skriva det som jag nu minns.

Dagen innan vi åkte var jag ute på riddarön med gymnastikledarna. Hur otroligt trevligt som helst. Det blev mat, lekar och en båttur på det. Alltså, lika roligt som det alltid är med dem. Bums i sängs när jag kom hem och  klockan 8 dagen efter vibrerade min mobiltelefon efter lite uppmärksamhet. Jag gick upp, packade klart det sista och for iväg till stationen. Efter att ha upptäckt att min kamera inte låg i väskan, körde min  braiga syster ner till stationen och lämnade den innan tåget gick. 2 timmar senare var vi i kastrup, och ytterliggare några timmar senare befann vi oss i planet. Efter 3½timmes flygresade hamnade vi i Madrid och sedan i Malaga. Det första vi gjorde när vi kom till Benalmadena var att bosätta oss i våra mysiga rum och sedan gå ner för att äta en mycket sen middag. Klockan var närmare 12.

Första riktiga dagen började tidigt. Vi gick upp runt 8 för att handla mat till hushållen. Frukost och lunch. Sedan fortsatte dagen med stek vid poolen och senare vid stranden. Så otroligt mysigt måste jag säga. Och minns jag inte helt fel så valde vi att sätta oss ute på stranden den kvällen, blev gott att dricka och bara umgås med varandra. Hel mysigt med andra ord. När vi lämnat stranden besökte vi också för första gången en pub, där vi serverades drinkar och gott sällskap.

Sedan blev det midsommar och vi hade gemensam lunch med random mat vi själva fick plocka till oss. En ganska ovanlig och lugn midsommar för oss, men en definitivt mysig. Sol och bad hela dagen och på kvällen satte vi oss återigen på stranden. Efter ett par timmar drog de flesta av oss vidare till vår lägenhet och några andra drog  vidare till puben. På vårt rum hade vi roligare än aldrig förr. Galna bilder från alla kvällar, som jag helt klart kommer att minnas utan problem.

Det blev lördag och vi gav oss in på våran fjärde dag i spanien. Vissa av oss såg ut som kräftor och var väldigt brända av solen, andra av oss tog det lugnt med massa solkräm. Själv har jag redan börjat fjälla på min högra örsnibb, men mer än så är det inte. Brände mig inte alls mycket under de dagarna vi var där. Vilket var jävligt bra! på kvällen drog vi återigen till puben, träffade några norska killar, som var sjukt snälla och trevliga. Efter ett par drinkar och bekantskap drog vi alla vidare till stranden för ett kvällsdopp. Dittills var kvällen bra. Tills det slog slint för någon som mådde dåligt. Där gick kvällen åt pipan med andra ord. Vi hann iallafall med ett kvällsdopp (det första och nästan det enda) i havet och sedan for vi tillbaka till våra rum igen.

Dagen efter blev det att ta det lugnt hela dagen och vila upp oss med sol och bad. På kvällen blev puben igen (jag vet, det låter som att det var det enda vi besökte, haha!) och vi mötte upp våra så nu kallade vänner och kvällen avslutades perfekt nere på stranden igen. Vi träffade även alla de norska pojkarna, den första kvällen var det bara 5 av killarna som vi träffade. Nu var det allihopa. Och det var bäst! Allsång högt som fan, spring nere på stranden och bus.  Jag har bilder som förklarar kvällarna perfekt. De bilderna kommer in imorgon, har inte bilderna  på denna datorn.

På måndagen åkte vi ner tidigt till malaga för att shoppa lite. Inhandlade en jacka och en tröja. Där hände även mer tråkiga saker av klåfingriga, udda typer som inte kunde låta min plånbok vara. För när vi skulle hoppa på bussen, så snodde någon min plånbok ur min västa i väntan på att vi skulle bli insläppta på bussen. Så jävla surt. Där rök alla mina kort, alla mina kontater och även lite annat smått och gott. Kändes inget vidare kan jag lova. Fast det löste sig ganska fint ändå. Pappa spärrade mitt kort och sedan hade jag inte mycket mer att oroa mig för. På kvällen hade vi ännu en strandkväll om jag inte minns helt fel och om mina bilder inte ljuger för mig. Har svårt för att hålla reda på alla kvällarna. Men troligtvis hade vi ännu en jävligt bra kväll på stranden med våra kära norska kompisar.

Sista dagen blev det några sista timmar nere på stranden och tillsammans med våra flytmaddrasser flöt vi runt och njöt av den sista dagen. Lite sorgligt. Men detta var också den bästa kvällen på hela veckan. PÅ kvällen var det någon speciell högtid i benalmadena de kallade för san juan om jag inte är helt ute och cyklar. Det var fullkrökat nere på stranden och rykten om discot var väl inte vad vi hade förväntat oss. Istället tog vi en halvtimmes promenad ner till norskarnas villa ( SOM VAR JÄVLIGT STOR!!!) och när festade vi en sista gång tillsammans med dem, och tillsammans med spanien. Jag föll olyckligtvis i poolen med mina kläder på och bestämde mig för att ta ett sista riktigt bad. fick lite sällskap av sindre och steffen och det var riktigt roligt! En kväll som förgyllde hela resan tio gånger mera skulle jag väl säga. halv 4 var vi tillbaka på hotellet, vi packade resten och klockan 6 på onsdagmorgonen åkte vi ner till flygplatsen. Lång väntan på alla planen och 12 timmar senare anlände vi i älmhult. Där möttes jag av en väldigt glad molle, en pappa och en syster. bra mottagande!

Vad vi kan konstatera av denna veckan är att vi alla i spanskagruppen har haft en väldigt bra vecka. Med mot och nedgångar, fast vi har även kommit varandra närmare tycker jag. Vi har använd oss av uttryck och fraser som "Jaae, du är en idiot" och "just nu är det många som ringer" ett antal gånger. ni som var med förstår precis vad jag menar med det, eller hur? Vi har också fått tre låtar som kommer att påminna om denna resan. Nämligen
- måns zelmerlöw - hope and glory, acustisc.
- Fairytale, norges vinnande bidrag i eurovision song contest
- baby alice - hurricane

De låtarna har vi nött ända sedan första dagen och så mycket galenskaper vi har varit med om. jag bugar och bockar för allt vi har fått vara med om tillsammans. Tråkigt att vi aldrig mera kommer att vara en klass igen. Men det kommer att bli bra.
stort tack!
bilder lägger jag ut i morgon, men det finns redan en del ute på facebook för er som är lite  nyfikna! Puss och kram