091014

Vilken hell of a weekend det har varit.
Skolan igår var mycket slapp, helt okej för att vara fredag. Kollade på två filmer om två småländska gubbar som lever stenåldersliv. Typ. Slutade tidigare, resulterade i längre lunch. Hamburgarna avnjöt vi och sedan for julia amanda och jag till stan. Vid halv ett började klassen gå mot småländska museet för att lyssna på en föreläsare om hantverk och gamla tider. Tråkigast och inget som verkade intressera någon av oss. Lektion som lektion. Hann med 12 över 2 tåget och jag och amanda sprang över till lindex för att inskaffa strumpebyxor. Jag cyklade hem i all världens fart och slängde mig in i duschen. Åkte hem till lisa och fixade mig tillsammans med bästa tjejerna julia, amanda, lisa, matilda och matilda. Vi förfestade till riktig tjejmusik, dansade loss och gjorde försök till att sjunga som mest slutade i skrik.

Vid halvevla tiden gjorde vi ett försök till att gå ner till a-huset. Gick sådär och var framme en halvtimme senare. In på toaletten alla flickor, kaos och trångt. Dansade loss på dansgolvet och träffade otroligt bra personer. Kvällen slutade med en väldigt trevlig promenad hem, lite prat och sedan hamnade jag i sängen vid 2.

2 timmar senare ringde min väckarklocka. Klockan 5 var jag färdig med packandet av mat och dryck sedan satte jag mig i bilen mot älmhults kommunhus. Senare i en annan bil på väg till nässjö. Sov som en stock hela vägen, sov som en stock på tävlingen också kändes det som. Eftersom det mest blev väntan för min del så blev det lätt att man blev lite rastlös. Tog mig en tupplur då och då. Ingen strålande insats vad gällande friståendet. Det slutade med en andra plats på trampetten och en fjärdeplats på tumblingen. Klockan 8 på kvällen var jag hemma igen.

Nu sitter jag på mitt rum med johanna och kollar freaky friday. Lite lördagsmys sådär på kvällskvisten. Kommer kanske lite bilder från helgens händelser. Puss så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0