you changed me. i'm better off without you

helg ljuva helg.

Vår hantverksdag har faktiskt varit riktigt okej, 'lärde känna' en ny tjej från floristklassen idag, Frida. Gullig tjej det där. Började med att vi fick hänga med henne i floristsalen, lära oss att göra en kompakt blomma, en luftbukett och ett hårsmycke. Buketten kunde mest dra åt pipan. Sprial hit och dit, kramp i tummen och många hopp om att inte skära tummen av sig. (ordet skära tog för övrigt en stund för mig att klura ut hur det stavade, det dök upp konstiga bokstaver och stavelser, kanske borde uppdatera mitt ordförråd lite. Stavningen iallfall. Lång parentes.) Efter lunch fick Frida hänga inne hos oss coola fr1or. Vi schamponerade henne och stylade henne, hon blev fin fin minsann. Resten är väl inte så intressant, bra dag iallafall.

10 tjejer från klassen tog språnget och spattserade bort mot Millas, once again. Vi fikade goda mackor och pratade för fullt. Meningen var att vi skulle sitta där och prata länge länge. Jag, lisa, killepalle och alle beslutade oss för att ta fyra tåget hem ändå. Följde med lisa hem lite, drack té och sedan kom Matilda. Prat prat prat. Lite utbrott mot slutet blev det också, hehehe.  När jag kom hem hade de laddat upp med ännu mera dricka och fika. Kaffe och wienerbröd. Mumma. Lite tvspel med systra min och allt känns som om vi vore tillbaka på 1900-talet.

Nu ska vi dra igång en film. Puss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0