vem finns kvar att klandra när vi spelat ut oss mot varandra?

Skoldagen slutade ganska bra trots min negativa morgon. Dagen drog till sig lite sol och vindstilla. Lektionerna gick ganska fort också och vi hann med tre tåget idag, utan att stressa. Det gjorde min dag. Tågturen hem var alldeles för trevlig. Dessa skåneflickor alltså. Det började först ganska normalt, sedan blev det bara värre och värre. Det slutade med att vi uppehöll konduktören i fem minuter med frågor och dåliga svar. Han flippade riktigt till det i huvudet på oss, mig iallfall. Hade jag citerat hade ni nog ändå inte förstått det roliga i hela den konservationen.
"... men om jag vill åka till skåne då?"
" Ja, då måste du ha biljett och visum"
jag funderar lite över de där med visumet...
"hmm? va?"
"Ja, alltså, vi tar ju inte in vilka svenskar som helst förstår ni väl. Därför behöver du ett visum"

när han började skratta lite så förstod jag att han faktiskt skämtade med mig. Got me a little off guard där, men vad vi hade roligt alltså. Fler såna människor borde få jobb på sj eller öresundståg, whatever. Härligast med andra ord. Nu ska jag ta och bestämma mig om jag ska parta eller inte. Svårt beslut det där. Egentligen är det ju bättre än att bara hänga här hemma i min ensamhet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0