skola

Vi börjar med gårdagen. Spinning på idrotten var en riktigt benknäckare alltså, lite så att man vinglade av cykeln när vi hade avslutat spinningpasset. Som alltid mår man lika bra varje gång efter idrotten. Jag julia och lisa försvann senare mot ÖB där de troligtvis fann sitt nya paradis. Där vet ni, där finns det godis till budget pris. Gissa om dem jublade och sprang runt där inne som små barn på julafton. Mer eller mindre. Slängde benen bakom ryggen och promenerade vidare i hopp om att finna rätta vägen tillbaka till skolan redan första försöket. Det gick och vi kom tillbaka lagom till lunchen. Mat fick vi och kvart över 12 började svenskan. Där debatterade vi hett. Vssa kokade, andra flög upp i taket. Efter den diskussionen hatade hälften av tjejerna varandra, sånt man får leva med minsann. Dessa tjejer har starka åsikter. Resten av lektionen skrev vi mest på våra egna argumenterade arbeten. Mindre kul.

Vid 2 minuter över fem befann jag mig på haganäs. 9 minuters cykeltid från stationen till haganäs, inte likt mig. Där var de träning för fulla muggar och vid 7 slängde jag på mig bikinin och hoppade i plurret med syrran. Simmade i sisådär 45 minuter och sedan gav vi upp och la oss inne i bastun. Helgött. Resten av kvällen tillbringade jag tillsammans med mina läxor och plugg, som ni kanske uppfattade med tanke på mitt förra inlägg.

Idag mina vänner har vi haft matte och nu pågår engelskan. Matten med MatteFreppa är inget att hurra över, men vi står ut. Jag och julia kollade ett par minuter mitt in i ett one tree hill avsnitt, ganska roande. Far bättre än matte minsann. Frukost utan kaffe, inte okej alltså.
Engelska med movie review är minsann inte heller så mycket att hurra över. Nu vill jag mest hem och sova ruset av mig, men jag vet att det väntar andra saker där hemma. Jag får helt enkelt överleva, jag har ju mina bra tjejer att se fram emot varje dag!

dags att jobba, rast om 7 minuter, prick! Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0