april april

Jag känner att jag inledde april på ett jädrans bra sätt faktiskt.
Halv 1 gick jag ner mot Salong Monica och träffade julia och amanda. Vi gick vidare till hartmans där vi tog en liten fika tillsammans på amandas lunch. Vi pratade och det kändes fint att träffa någon. Klockan 2 begav jag mig vidare mot stationen och satte mig på tåget mot växjö. På stationen träffade jag en tjej som talade engelska med mig. Hon kunde inte sluta prata med mig efter att ha ställt första frågan, det gjorde mig lite nervös. Engelska med främmande människor har aldrig varit min goda sida. Efter att hon hade sagt att älmhult var litet och fult kände jag lite hat mot henne. Tåget var försenat och skulle komma på spår 3. Jag kände för att dra ett riktigt aprilskämt och säga att tåget skulle komma på spår 1 och att hon måste över på andra sidan. Fast eftersom jag drabbades av minnesförlus och inte kom på var spår hette så lät jag bli. När jag väl satt på tåget kom jag på det, track. Jag har aldrig förut lyckats med ett april-skämt, så denna hade suttit fint. Rått dock.

I växjö var de sol. Fina fina sol. Jag gick runt på gatorna och mådde bra. Hittade endast en blus på hm, mer blev det inte. Skönt att åka upp ensam och inte  behöva lyssna på vart alla vill gå och vad de ska handla. Det blev bara en snabb runda och jag tog tåget hem redan vid 4. Pappa hade lämnat pengar till mig och martina som skulle vara för mat. Han blir borta till halv 11 och mamma jobbar till 9, han tror inte att vi kan laga mat på egen hand. Jag klagar inte.

du är bra!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0