rise to the occasion

Idag har jag städat mammas bil och tvättat den. Fattas bara att det är så varmt att man kan stå i bikini och tvätta den. Till alla som reser med tåg från och till skåne. När jag var klar med det kände jag för en lång promenad, så blev det inte och istället lagade jag min egna mat och somnade på soffan. Vaknade av att mobilen vibrerade på högvarv och en timme senare satt jag och julia på en bänk i byn med en varsin sandwich i handen. Pratandes om livet och gårkvällen mestadels. What else is there to talk about liksom. Vi sög in all sol vi kunde få och när det började bli lite kallt och blåsigt begav vi oss hemåt.

Hemma hade mammas kompis kommit med blåbärspaj. Jag sitter nu och har precis tagit en liten bit, bara för att smaka. Sitter i ett bäcksvart tvrum. Den enda lampa som lyser här är standby-lampan på tvn. Martina är och badar badtunna och resten av familjen är någonstans. Kan inte se eller höra någon. Fridfullt men fruktansvärt tråkigt. Jag hade behövt sällskap ikväll.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0