the end's not near

Jag gillar palmens hårda attityd mot argsinta, oförstående gamla tanter som åker tåg.
- Men dörrarna var avstängda, kärring!
Tufft ska det vara.

Idag hade vi bild och form för sista gången. Ganska skönt. Pratade lite betyg och sedan gick vi ner till smålandsmuseumet och kollade på glaskonster. Jag och amanda hittade en silvrig snippa. Snacka om chock. "Är det en....?" Plus lite allt möjligt i konstform. Lite mynt, glas, och lite ansikten. Fick åka hem med tre-tåget så det gjorde vi.

Hemma slängde jag i fryst köttfärssås i mickron på alldeles för hög värme. Slutade i lite kaos men mat fick jag i mig sedan var lisa och angelina snälla och körde mig till maxi. hej lat! Fast så var det å andra sidan inte. Lisa hade min cykel hos sig och hon hade varken tid eller ork till att cykla ner den till mig. Förstår henne helt, regn och rusk är inget man gärna spenderar tid i. Och naturligtvis en dag som denna hade vi ingen av två bilar hemma. Typiskt. Så söta som dem är erbjöd de sig skjuts både dit och hem. Fina fina finaaa! Jobbade 2½ timme sedan åkte vi hemåt igen.

Nu ska jag inte äta och jag ska inte sova.
imorgon är vi lediga, rätt gjutet ändå.


Kommentarer
Anonym

hahahaa!! "är det en...?"



2010-06-07 @ 21:44:58
URL: http://amandut.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0