gyllene hatten

Nu är jag hemma från en bra dag i växjö tillsammans med ägk. Halv 11 satte vi oss i bilen och bilen styrdes säkert mot teleborgshallen. Lite felkörningar måste man räkna med. Hela familjen plus anna var ihoppackade bilen. Så fort vi kom på plats var de snabbt på med smink och dylikt som hattar, handske och skjorta. Förträning i tio minuter och sedan var det dags att defilera in.  Vi var nog mer nervösa för de än för själva dansen, det kändes som det.

När det var avklarat fick vi reda på att vi var andra ut. Tingsryd var före. Vi gjorde ett strålande jobb tycker jag och fick till det utmärkt. Likaså de andra tävlande lagen. Vinnaren av gyllene hatten blev tingsryds tjejer! Det var showigt med glitter paruker och silverlackade tights (sen när började michael använda det? hehe), publiken applåderade med dem hela låten. För att klaga lite (måste) så måste jag säga att jag tycker deras dans mest innehöll samma rörelser om och om igen. Men tävling är tävling, är det utstrålning och hur mycket publiken tycker om dem som domarna kollar på så var de rätt lag som vann. Vi hade iallafall dansen som man mest kunde anknyta till michael jackson, till och med några ledare kom fram och berättade vilket fantastiskt jobb vi gjorde, men de räckte bara till andra platsen. Besviken, men ändå glad.

Efter många om och men, lite klipp och klistra i program på datorn har jag äntligen fått in de på youtube. Dock är kvalitén i sämsta lag och det är något i mitten av rutan, men bortse från det.

enjoy!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0