valborg

Stundvis skulle man kunna förklara kvällen som ganska galen. Vissa stunder kände vi oss inte hemma bland folket, ibland var vi mittpunkten. Jag antar att jag får dra hela historien från början, för det är väl sånt man gör i bloggen.

På naturkunskapen var vi ivriga på att få komma iväg och gå på stan. Det fick vi och vi letade förbryllat efter en party-outfit. Det tog ända till klockan kvart i 5 tills jag kunnat köpa vad som köpas skulle. En klänning från the garden collection på h&m fick följa med, nål och tråd också. Sedan tog vi bussen till Fanny. Där föll paniken in. Jag skulle hinna sy upp min klänning, sminka mig och trippla håret inom loppet av en timme. Kaos skulle man kunna beskriva även den timmen. Ca 10 tjejer springer runt och ska försöka samsas om 2 speglar. Klockan kvart över 6 kom halva truppen iväg och vi gick mot Hong Kong. Friterad kyckling och ris ställdes på en tallrik framför mig och vi samtalade. Vi hade blivit plockat på oss ytterligare några till och hade det trevligt. Klockan åtta tog vi bussen mot Norr och en stund senare befann vi oss på plats tillsammans med ett 30tal kalasfulla killar.

Måste medge att deras musik föll även oss i smaken och vi sjön till andreas grega, fall out boy, 3oh3 och en hel del gamla godingar. Nya människor kryllade det av, men till min förvåning fann jag lite känningar där jag också. Det var en godkänd kväll och det tror jag vi alla kan hålla med om. Vi lämnade festen när vi var på topp och tog bussen mot stan (sjätte gången för min del som jag åkte buss den dagen. till skolan, till resecentrum, till fanny, till resecentrum, till fanny,  till norr, till resecentrum). Där träffade vi på robin, rickard, marcus och dardan. Gick runt på stan, häckade på donken och bestämde oss för att ta bussen mot Väster. Blev inte så, gick hem och drack vin. Jag emelie och julia hade moments på balkongen och vi fick lite sällskap. Lite dålig atmosfär, lite ilska och ytterst lite sömn. Piggast i lägenheten gav jag upp klockan 5 då alla hade somnat och musiken i det andra rummet hade tystats ner. Då var jag också trött och la mig tillrätta på golvet jämte lisa och robin.

Klockan 7 steg jag och lisa upp, försvann och satte oss på tåget hem.
Ikväll ska jag ta det lugnt och lyssna på regnet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0