14 december - dag 2

Den har dagen har varit så jäkla lång. Kanske för att jag somnade halv 5 och steg upp halv 7. Lite balkongmys sådär klockan halv 4 på morgonen innan vi ens försökte sova. Hotellfrukosten var så god och jag hade nog kunnat klara mig en vecka på bara det. Tog taxin in till stan för att gå till banken och reda ut vad som blev fel igår. Gick en runda och undersökte stan innan vi åkte tuktuk hem. Det har varit ganska mulet idag så vi bestämde oss för att vi skulle lägga oss vid poolen och ta havet imorgon om vädret är bättre. Där låg vi inte mer än en och en halv timme innan solen gick i moln för resten av dagen. Trots den lilla tiden hann jag inskaffa mig ett kräftface. Har packat på mig ett stort sortiment med solskyddsprodukter nu kan jag lova.

Sov lite på rummet innan vi gick ner i restaurangen och åt. Åkte in till stan igen för att gå på nattmarknad. Insåg att man inte längre kan snacka skit på svenska, för nu förstår till och med thailändare det. Får nog ta det lugnt med mina vilda kommentarer, hehe. Satte oss ute på balkongen och åt goda exotiska frukter och myste när vi kommit hem från vår lilla tripp. Avslutade kvällen med en lång promenad längs stranden. 

Klockan är snart 11 och det är fortfarande 27 grader ute. Jag hade inte kunnat ha det bättre!

Ja, turister som vi är... men här är lite bilder från idag.
Ska krypa ner i sängen nu och titta lite på film.
Får se vilka äventyr som väntar imorgon, får jag bestämma så vet ni nog redan var jag kommer ligga strandad hela dagen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0