18 december - dag 6

Uppe med tuppen fick vi specialbeställd frukost vid havet för sista gången innan det var dags att åka vidare. 3 timmar bil till flygplatsen, 1 timmes flyg som tog oss till Kohn Kaen och sedan yttliggare ett par timmar i bilen för att göra ett pit stop vid ett super market för att handla lite till kylskåpet. Här gäller det att läsa etiketterna när man ska köpa hudvårdsprodukter. 90% av alla produkter här innehåller blekande medel som ska göra deras hus ljusare. Haha hur hemskt vore det inte om jag kom hem blekare än jag var när jag åkte dit?! Dessutom köpte jag en äcklig tandkräm, läste på förpackningen och såg att den innehöll mest bara salt. Så kan det gå. Huset är fortfarande jätte fint men jag har fått en dålig start här. Baggar, kryp, myggor, ja och till och med ödlor på fönstren här. Det finns nog inget jag ogillar mer än kryp och små varelser. Jag ligger själv inne på mitt rum nu och funderar på hur många kryp det är som iakttar mig och väntar på att jag ska somna så de kan äta upp mig. Dessutom skäller och ylar ett tiotal hundar här utanför, så sova är väl egentligen inget alternativ. På toppen av allt måste jag stå ut med folk som glor och ska röra vid mig hela tiden. Måste jobba lite på min korta stubin tror jag.

Har med andra ord inte gjort något särskilt idag, jag och pappa har tittat på två filmer medan mamma sprungit runt till alla grannar och harjat. Vi har två übergulliga hundar som vaktar huset, Thon och Tha, men knappt söta när man försöker sova. Jag har i alla fall mitt eget rum med tillhörande toalett, så jag kan ligga i fel ände av sängen (ligger så långt ifrån fönstret jag kan för att slippa äckeldjur) och kolla film ostört. Gossip girl i all ära. Saknar sverige!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0