23 december - dag 11

Idag har jag väl inte varit världens mest effektivaste person. Var på supermarket en liten runda idag, passade på att plocka på mig lite godis och sånt som faktiskt går att äta. Här finns det annars mest skit och typ godis med fisksmak eller räksmak. Inget för mig. Pringles också, FAN vad gott!

Har legat och sovit i skuggan hela dagen (och ätit mina pringles), tänkte vi skulle åka ner och bada imorgon istället och ta med pojkarna. Vädret har dessutom inte varit så bra idag. Gick en liten runda i den lilla byn som hade sin veckomarknad och vi fick med oss lite goda frukter hem. Jag och pappa var vågade och begav oss ut på en tripp alldeles själva, fullt medvetna om att om vi gick vilse skulle vi aldrig hitta hem igen. Jag fick använda mig av den breda thailändska jag kunde för att köpa glass, förstod så mycket som att den var slut. Så tomhänta letade vi oss hem.

Nu sitter vi här igen på caféet igen.
Imorgon kommer mammas bror hit och då blir det mer galej under veckan. Chiang mai och Laos är två destinationer av många. En vecka från huset ska bli skönt!
Passar på att önska er alla en god jul om jag inte får in något mer här!
Ät djävulskt mycket julmat åt mig också(eller spara lite), det saknar jag här!!
Kan inte fatta att det är julafton imorgon och jag befinner mig någon helt annanstans än hemma på pilgatan i vår röda villa med en julgran, julklappar, julmat, hela min familj, molle och snö. Hoppas du får lite julmat och kärlek ändå Martina! Pussa Molle tusen gånger från mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0