30 juli 2015

Semestern går så fort, halva semestern är snart förbi och jag känner mig stressad. Imorgon åker vi mot 40 grader och avkoppling. Kan bara säga att jag dör av längtan, typ. Tråkigt för er alla stackare där ute som börjar jobba på måndag.

Annars då... i måndags var jag och mamma ute och plockade svamp. Hittade sjukt mycket måste jag nog ändå säga. Termometern visade 11 grader och ute regnade det. Det stoppade minsann inte oss.

I tisdags regnade det hela dagen också. Därför bestämde vi oss för att röja lite på ovanvåningen. Kliar i fingrarna för renovering, men en sak i taget. Vi måste bli klara med trädgården först, som förresten är på väldigt god väg.

På kvällen åkte vi till Kristanstad och spelade biljard, suffleboard (jag och Martina ägde) och åt sedan på ett mysigt steakhouse innan vi begav oss hemåt.

Igår var Daniel på begravning. Så jag passade på att ligga länge i sängen och sedan spelade jag, Oscar och Martina frisbeegolf i regnet. Kom som vanligt sist, men fortfarande väldigt kul. Fick även plocka fram mina frisörkunskaper och trimma Oscars skägg, kul! Sprang en runda också. Hatar att springa, men en dag kanske det känns kul!

Idag har vi bara väntar på att fredag ska komma. Solen tittade fram mellan molnen, som vi väntat på dig! Städat huset och Daniel har putsat muren, bra teamwork. Blev bjudna på grillat på kvällen! Mumma!

Nu ligger jag i sängen, lite resfeber kanske. Tredje utlandsresan detta året, är ganska lyckligt lottad ändå. Godnatt mina vänner.

26 juli 2015

Idag är det söndag och snart har en hel vecka av semester passerat. Det har varit regn, regn och massvis av moln de senaste dagarna. Inte riktigt hur jag hade tänkt att min första vecka skulle vara, men man får göra det bäst av det.

Idag har daniel grabbkväll och jag valde att fly fältet hemifrån ganska tidigt. Jag och pappa styrde bilen mot Kristianstad och Solhaga. Där tittade vi ut träd och buskar som skulle kunna passa in i vårt slänt som förgäves kämpar med. Hittade mycket fint och känner på mig att jag kommer att kunna spendera x-antal tusenlappar där.

Vi tog en fika innan vi styrde hemåt igen. Regnet har fortsatt i princip hela dagen och jag har tagit mig tillfälle att läsa lite. Vill vara bätte på det, men finner ingen direkt ro. Så istället har vi spelat lite yatzy.

Nästa vecka på fredag åker vi till turkeeeey. YEY!

Summer

Eftersom det råkar vara så att jag, återigen, har varit väldigt kass med uppdateringen så väljer jag att låta mina bilder tala för sig själva.

Fem dagar av semester har snart passerat. När vi kom hem från Polen åkte jag och daniel ut i skogen för att plocka svamp. Efter cirka en timme utan någon vidare lycka, lyckades vi till slut finna ett par ställen vilket resulterade i att vi fick ihop ganska gott om kantareller. Vi åt nachos på kvällen och kollade på film.

I onsdags fyllde jag år och jag vaknade av finsång och frukost på sängen. Vi var ute och gick en lång runda och spelade lite kubb. På kvällen kom min familj hit, vi grillade, spelade uno, åt tårta och spelade quizmysteriet. En så mysig dag och kväll med min familj. Tusen tack för alla gratulationer jag fick.

I torsdags kom min efterlängtade Sabina hit. Vi åkte till sjöstugan och njöt av en varsin god lax med pasta. Satt där i nästan 3 och en halv timme innan vi åkte in till byn och mötte upp Amanda för fika på deres. Min fina tjejer, så glad jag är för er.

På kvällen låg jag utslagen på soffan. Behövdes tydligen.

Idag styrde vi bilen mot Helsingborg och väla. Hade tänkt mig mycket shopping, men kom enbart hem med ett  par skor. Bra för plånboken. Sprang en runda när jag kom hem, vill säga att det var skönt, men det var det inte.

Nu kommer bildbomben. Ha det najs!

/K

Polen

Kan knappt beskriva den känslan man har i kroppen när fyra veckor av semester och lata dagar finns framför en. Nu har det förvisso snart gått en vecka, mycket har gjorts men mycket är kvar.

Stämplade ut klockan 20 på torsdagen och därmed kickade igång min semester. På lördagsmorgonen styrde vi bilen mot malmö tidigt på morgonen. Polen och ett par dagars spaande väntade oss. Flyget tog bara 40 minuter cirkus och vi hann knappt komma upp i luften innan det var dags att förbereda landning. Väl framme på hotellet gick vi en kort rundvandring och tog oss ner till hotellrestaurangen för att äta. Sedan spenderde vi resterande tid av kvällen i inomhuspoolerna och åt god middag på kvällen.

Vi gick en runda på kvällen runt Sopot där vi bodde. Det var en fin och solig kväll, den bästa kvällen till och med. Morgonen därefter vaknade vi vid 8 och gick ner för att äta den goda hotellfrukosten. Bytte om och gick ner till stranden. Vi låg där cirka en timme och sedan hade molnen tagit över himmeln. När solen sedan kikade fram igen intog vi takpoolen och glassade där med öl och en väldigt fin utsikt.

På kvällen öste regnet ner och vår tripp till Gdansk fick vänta. Istället åkte vi in till ett stort köpcenter i Gdynia där vi vandrade runt, åt glass och undankom regnet. När vi kom tillbaka till hotellet satte vi oss i baren och tog en drink innan vi gick och la oss.

Måndagen var Lottas dag! 50 år och vi firade med champangefrukost och fortsatte med 2 timmar och 30 minuters spabehandling. Kan med all säkerthet säga att det var det skönaste jag gjort på väldigt länge. En helkroppsskrubb, följt av helkroppsmassage och ansiktsbehandling. Mmm, vill bo där.

När allas behandlingar var över gjorde vi oss iordning för att åka till Gdansk. Vi storade runt längs hamnen, åt glass, drack öl och njöt av solen som valt att titta fram denna fina kväll. På kvällen spelade vi kort på hotellet och ställde klockan på 03:30 för att sedan åka till flygplatsen 04:15.

En så sjukt bra start på semestern och det var helt fantastikt där. Kan absolut tänka mig att åka till Polen fler gånger.