oktober - december

Oktober

Det börjad e gå mot kyligare tider och citizen coop – sideways var det som fick rädda mina tröttna morgonar på tåget. Det var mycket i skolan, läxor hit och dit, men jag tyckte mer om att kolla på film än att studera, det resulterade i det de borde ha lett till. Panik sista dagen, men skolan gav oss lite nöje också. Öppethus på Jb. Vi gick modevisning och övernattade hos Anna. För att fortsätta tala om skolan hade vi på idrotten bodypump, som med ganska hög sannolikhet är det jobbigaste jag någonsin ha gjort. Jag hade träningsvärk tills nästa idrottslektion ägde rum, det var allt annat än barmhärtigt.

 

Halva klassen besökte på en håltimme samarkand och mer än hälften av oss kom ut med en påse med skor i, även jag.

 

Tävling i ljungby gav Älmhult återigen en guldmedalj att hänga i förrådet. Det satt fint och sedan blev det höstlov som var väl behövligt såhär dags. Lovet inledde jag med en fika tillsammans med johanna, nelly och bude.

November

4 november 16.32 snöade det i älmhult. En dag med blandade känslor när det gällde allting. En hantverksdag och en megastor fika med klassen på millas gjorde det lite bättre för oss alla. På tåget fick vi oss en riktig wakeupcall i form av en fet chiliconcarne-spya. Tågresorna blev pest för oss då vi en dag fastnade i alvesta från runt klockan 2 till 5 då vi var hemma i älmhult igen!

 

Vi förgyllde månaden med grabbkväll hos lisa. Vi knäckte öl, snusade, hade fötterna på bordet, spelade xbox och åt pizza. Vid tolvslaget tröttnade vi på att vara killar, tjejer som vi egentligen är höjde vi volymen och sjöng ut och dansade tillsammans! Tätt följd av en A-hus fest, där förfesten var galet bra, för bra för att behöva stiga upp klockan 4 på morgonen samma dag för att åka på tävling i nässjö. Jag kan så mycket som säga att de gav spår efter sig då klockan ringde vid 4 och jag satt i bilen redo klockan 5. Aldrig mer igen skulle jag nog uttrycka mig med på ett rättvist sätt.

 

Jag kollade på en film jag aldrig mer kommer att ta mig tid till att titta på igen. Aldrig. Paranormal activity är en film för de som inte tror på de paranomala. Inte en film för mig med andra ord. Pappa blev mitt hatobjekt nummer 1 efter att han bokstavligen skrämt mig till döds i mitt rum.

 

Julmässa på skolan med världens mysigaste stämning, gymnastikuppvisning och joshua radin – they bring me to you avslutade månaden jävligt fint!

December

Julstämningen infann sig snabbt i ladan när december knackade på dörren. Vi öppnade och välkomnade den varmt med julbak hemma hos fanny. Där bakades många olika sorters julsmask. En runda badtunna, buzz och film hos robin med daniel avslutade dagen. Vi fortsatte julstämningen med bio med bra tjejer, egenhårvård, lussefika med hela skolan i matsalen, lussefika med klassen framför a confessions of a shopaholic, bio med hela klassen, julstädning och fotbollstunering i tipshallen.

 

När snön lagt sig på marken passade jag, julia, matilda och lisa på att besöka nicklabacken som man inte varit på alldeles för ofta dessa dagar. Vi hade roligt i en kvar, halvtimme, sedan frös vi och gick skilda vägar hem. För att inviga lovet åkte jag och company hem till robin för att fira. En kväll som mest gick utför och var alldeles för galen. En imponerande start på lovet. Lite längre in på lovet åkte jag och julia hem till amanda och hade riktigt julmys framför SATC-filmen och mycket prat! Helmysig kväll med alldeles för bra människor!

 

Sedan började julklappspaniken och inte förrän den 22e hade jag julklapparna fixade. Julpengar fixade jag genom att klippa mina första killkunder. Tackar jag djupt för. Så det blev en tripp till ullared för att inhandla julklappar till mamma, pappa och min syster. Som om det inte vore nog åkte vi till växjö dagen efter. Julafton spenderades med min kära familj, dock saknades mamma som behövdes på jobbet. Resten av familjen hade ändå en riktig mysig kväll med väldigt god julmat, klappar och kalle anka.

 

Julbalders var ett kapitel för sig. Jag vet fortfarande inte vart jag ska placera den kvällen, jag vet bara att en galen incident gjorde att jag skämdes mer än någonsin. Att dansa med en fransklänning har sina nackdelar, även på balders. Jag fastnade i alla jag kom i närheten av, men amanda var troligtvis de största offret för kvällen, förutom den killen. Den killen med en farlig gylf som min klänning drogs till. Det var inte milt och jag ville fly för livet. Det gick ju inte med tanke på att jag fortfarande satt fast där, i han gylf.

 

Galen kväll hos robin #2 inträdde tillsammans med rasmus och daniel. Där gick det utför, men inte för samma personer som på invigningen av lovet. Nej, den här kvällen var de andra bullar och öl efter öl knäcktes. De sågs som en uppvärmning för österrike.

 

Malmö med syster och växjö med födelsedagsbarnet lisa är det senaste jag har hunnit med under året. Snart är det nytt år igen, 2010, året har gått med baksidan fram fort. Det har hunnit varit det bästa året, men också det sämsta på många sett. Alla händelser väger upp varandra på något sätt.

 

Igår var det som sagt nyårsafton, som både är överskattat, men också alldeles för bra. Som jag skrev så dansades det, det skålades och vi kollade alla på nyråsraketerna när klockan slagit tolv. Jag började året med att nästan sova bort hela dagen, känns inte riktigt så bra som det borde. Fast ändå en ganska logisk start på dagen.

en sneakpeak från förfesten på nyår. Fler bilder kommer.

En riktig bra avslutning på 2009. Nu börjar ett nytt år med många nya möjligheter!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0