andra maj

Ligger nerbäddad i sängen och gör allt annat än jag borde göra. Jag borde plugga, men allt annat är ju så mycket roligare ikväll.
 
Kan ju dra liten snabbrepris på helgen som varit.
 
I fredags åkte vi direkt från jobbet mot Osby och bowling med familjen Schölin. Jag och Daniel har ju bowlat tre gånger på ganska kort tid nu, så vi borde vunnit, kan man ju tycka. Istället som vi sist och näst sist. Känns bra. Efter det köpte vi med oss mat hem och spelade tärningsspel. Hade jag vetat vad spelet heter hade jag berättat det, för det är kul! Men nu vet jag såklart inte det.
 
Daniel var iväg på cup i växjö mesta delen av lördagen. Så jag började dagen med att åka till friskis (japp, you heard), svettades som ett gris på ett seniorpass där jag var yngst och näst yngst var säkert 15 år äldre än mig. Kändes bra. Åt på Sibylla med syster och Oscar, klippte pappa och sen mamma. Åkte och handlade gotte och hade mellomys med mamma och pappa. Ungefär så kul som det låter en lördag, hehe.
 
På söndagen kom lilla Enzo hit och vi började med en lång promenad med pappa och molle också. Så skönt att för en gångs skull ha lite sällskap när man är ute och går. Jag och Enzo slappade på soffan hela dagen (eller, han på golvet). Hann med lite städning, handling och matlagning också och såklart några timmars plugg. Snart första tentan, nästan så det pirrar i magen. Fast ändå inte..
 
Igår var vi på hockey i Tingsryd. Har aldrig varit på sådan hockey innan, så det var ju en upplevelse i sig. Blev rädd varenda gång pucken eller en spelare flög in i väggen. Men det var himla kul och mysigt. Och ikväll har jag och mina tjejer bara legat i bubbelpoolen på ahuset, ätit goda frukter, haft minispa och bara pratat. Så gött en helt vanlig onsdag.
 
Nu.... har jag inte så mycket annat kul för mig, så dags att ta upp den kära, rosa civilrättsboken och försöka lära sig lite.
 
Höpphöpp!













Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0