when you feel your heart's guarded

Någon mer än jag som tycker det är riktigt skönt att ha näst sista skoldagen avklarad?! Jag tror alla håller med, konstigt vore det annars. Dagen har gått hyfsat fort idag, och det började med matteprov. Jag var lite skeptiskt till om jag skulle göra det eller inte, men fattade ett snabbt, hastigt beslut om att jag skulle göra det. Glad är jag för det, för  bra gick det. 40/40 och den enda av alla som klarade sista uppgiften. Lite stolt är jag, =D, och lite kul att mobba lundin. Emocut? nä, nu skämtar jag till det lite för mycket här. Anyway, följande lektion var eget, och sen spanska. Då vi hade någon tävling och bara tryckte i en massa pepparkakor. Mumms. Efter det hade vi typ, so genomgång. En till, och jag förstod som ni kanske förstår ingenting. Missade ju den förra, mer grundliga, genomgången igår. Attans. Men ja, vi har ett långt lov innan provet, lite ska jag nog hinna lära mig. Julbord till lunch, inte gott, men bättre än annat :) salome fick sin kära julmust, även också min. Generöst va? =)

Sista lektionen var jobbig! Alla var arga och jätte upprörda över de här med klasströjorna. Vad vi ska ha för tryck och så vidare. Vissa tycker vi ska ha en lång text som inte alls stämmer in på våran klass. Vet inte vad texten handlar om, för jag har inte läst den så grundligt. Men enligt alla verkade den handla om hur mycket vår klass skiter i skolan, och inte alls bryr sig om den. Det stämmer ju inte in ett smack kan jag ju då lägga till. Vi har en hel del som pluggar som attans och verkligen bryr sig väldigt mycket om sina betyg. Det passar inte riktigt in då kan man ju tycka. Enligt vissa passar den perfekt. Det går inte riktigt ihop iallfall. Men det verkar ändå lite som att trycket jag (och såååå många andra) vill ha, leder lite. Eller jag hoppas det. Visst, trycket är väl lite löjligt av sig, men vem bryr sig? det ska vara en tröja som vi ska bära för att minnas våran klass, och tiden vi hade tillsammans. Inte en tröja som ska symbolisera er själva.
Man glömmer aldrig en KK. Och i detta fallet står ju faktiskt KK för KlassKamrat eller något. Tycker den är bättre anyway! =) Men ja, vi får väl veta det efter lovet, eftersom vår klass verkligen inte tycks kunna enas om ett tryck, och vi har säkert haft 5 stycken omröstningar. Må detta vara den sista.

Ikväll ska min syster ha förfest för hennes kompisar, och givetvis hon själv, ska festa idag. De ska ha någon fest för alla som går i 2:an. Lucky them, jag hade också velat göra något ikväll med vår klass. Tråkiga som dem är, så blir det ju naturligvis inte så. Haha, undra vad våra lärare hade sagt? ;o Vågar inte ens tänka på det.

Nä, nu ska pyrra och fixa lite annat att göra. See you. puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0