Won’t be so easy this time to hurt me

Bara två skoldagar kvar sedan är det helg igen!
Men först har vi ju bårde torsdag och fredag kvar. Två av de segaste dagarna i skolan, inte för att jag vet vad vi har för lektioner, men så tror jag det är. Känns som det iallfall.

Japp, idag har vi haft teknik mestadels av dagen. För att kunna få bygga lite extra länge på vår friggebo. Det gick bra, tyvärr jobbar jag ju själv just nu. För Paulina är sjuk. Men jag tycker det går riktigt bra trots det, man är väl nöjd iallfall. Fick även reda på matteprovet idag första lektionen. MVG, och det är jag nöjd med. Jag borde inte vara annat än nöjd. Camilla är för söt, hon hade till och med ritat en smilis på pappret under där  hon skrivit mitt betyg. So sweet. Ja, andra lektionen hade vi idrott, så vi spelade tag-ruggby. Det var hyfast roligt faktiskt, tack och lov att vi slapp alla blåmärken och alla fula tacklingar! Efter det hade vi teknik igen, gick fortsatt bra. Lite lunch och sedan tillbaka till v'ärldens tråkigaste so-lektion. En lektion som varade i 1h och 25min, och hon bara pratade på, hela lektionen. Om Sveriges riksdag och allt vad det nu handlade om. Ja ni hör, jag lyssnade kanske inte alltför noga, men asså, man glömmer ju ändå allting igen, så jag bara skrev ner allt hon skrev på tavlan och ägnade mina tankar åt annat håll. Riktigt tråkig var lektionen iallfall.

Pysade hem, har precis skrivit lite på hk:n, det går framåt mina damer och herrar.
Ska nog dra ut en sväng i byn med syster nu, om jag orkar. Latheten regerar denna regniga, aningen kalla och blåsiga eftermiddag. Ikväll blir det även att dra till fritids på skolan, spanskmöte. Får se vad vi kommer fram till på mötet idag då.

mitt liv måste vara mycket intressant att läsa om, jag känner det på mig. Samla gamla visa om och om igen. Aningen ointressant kanske? Men jag skriver för att hålla mig sysselsatt med något, och delvis för att jag tycker det är roligt. Och simon tror jag försöker vara wannebe Blondinbella, ack så fel han har. Men det förstår inte riktigt han, too bad. Så ha det klart för er, once and for all, jag skriver för nöjets skull!

puss

you think you can ruin me like before.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0