lets just put it to the side

Godmorgon once again.
Trött som en gnu, men är uppe och vid liv! Har suttit och läst lite i boken, på tiden att det börjar hända något på den fronten alltså.

Igår var som sagt en ganska helovanlig dag. Vi var lata idag och tog bussen från stationen. På skolan fick vi besök av en gammal JB-elev som öppnat en ekologisk frisersalong. Väldigt intressant att lyssna på vad hon hade och säga, mer intressant var det att få se resultat på deras färgningar osv. Barbro var söt när han sprang runt i sin taliban mössa i matsalen. Vi ficksluta klockan 1 idag, heaven! Jag amanda lisa och julia stannade kvar lite i salongen då vi ändå var tvungna att stanna en timme för att vänta på tåget. Vi schamponerade oss och fixade frillan, tog språnget (återigen) till tåget och där satt vi. Ganska så lyckliga över att ha hunnit med två tåget. Tills vi rullade in i Alvesta.

Tydligen hade det tidigare idag varit en olycka i eslöv som brabbade oss allihopa. Sådär glada var vi över mannen/kvinnan som  tvunget skulle hoppa. Där sprang vi fyra+osby runt som fånar och visste inte riktigt var vi skulle ta vägen. Har en känsla av att alla andra kände samma sak. Tillslut hamnade vi på tåget igen och en och en halv timme senare rullade vi iväg till älmhult.Då applåderade vi, men ingen annan. Halv 5 vart jag hemma igen. Den där tidiga avslutningen på dagen lönade visst inte särskilt mycket. Nåväl, alltid en upplevelse då vi hade en jobbig unge som sprang fram och tillbaka och gjorde grimaser hela tiden.

Hemma duschade jag och allt som hör till. Mötte daniel och robin på konsum och de inhandlade flera liter läst och ett paket piggelin. Vi promenerade hem till daniel i regn, tog genvägar med meterhögt gräs, hamnade framför tvn, en dålig film och avslutade kvällen med filosofiskt prat. Ett väldigt okej sätt att spendera sin fredag må jag säj. Vid 2 kom syster och hämtade mig och vi la oss för att kolla på film. Det slutade med att både hon och jag somnade i min säng. Nattligt besök med andra ord. Helt okej.

Nu ska jag läsa vidare i boken, kom lite off track där nu.

sådär kul hade vi när vi väntade.
ni kan ju räkna med ersättning!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0