but i'm letting go of you

Ska bli skönt att snart få lite helg.

Frisörtekniken idag was good. Rulla spolar, toupera, renkamma, rullar permanent och rulla med klämmor. Timmarna har flutit på och jag är hur glad som helst över mina finaste vänner. En runda på stan och ett sent tåg senare stod jag på stationen med johanna i min famn. Det känns som en evighet. Vi gick hemåt och pratade den lilla biten, mer än så blev det inte då våra fötter var blöta och humöret kändes precis som ett sådant humör man får när man ska gå hem i slask. Ni vet vad jag menar.

Jag kröp ner i mina mjukisbyxor och slängde mig i soffan. Tankarna brakade loss och det slutade att jag bad om kladdkaka och grädde. Det bådar inte gott att tröstäta, men jag hoppas innerligt att Martina kommer hem med något gott till mig. Hon ska få bevisa för mig vilken sorts syster hon är.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0