I remember what you wore on our first date

Mjukisbyxor och mystofflor på, även den varmste koftan jag kunde hitta i min garderob. Det har varit en kylig dag minst sagt, vi bara klagar men livet lever vidare på sitt vis. Klockan två startade min dag på riktigt då jag tog tillfället i akt att gå en runda i kylan, ner till byn och hartmans där mina kära följeslagare väntade. Blev en dunderfika tillsammans med evelina, elisabeth och lisa. Det kan vara svårt att tro att vi en gång haft SÅ mycket gemensamt. Vi pratade både om det ena och det andra, mestadels slutade alla ämnen med "åh så roligt vi hade då". Något i den stilen. Efter att ha fått prata av oss i 5 timmar, druckit lite kaffe och ätit en god baguette så stängde fiket och vi var så gott som tvugna att bege oss hemåt. Jag övervägde nästan att krypa hem på alla fyra när jag halkat väldigt synligt, dock föll jag aldrig. Kikade snabbt runt omkring, ingen såg och jag gick vidare som om inget hänt.

Hemma en snabbis, slängde på mig ett par strumpbyxor under jeansen, en stickad kofta och sedan var jag redo för många timmar ute på hala isen och mödarbacken, trodde jag. Efter en halvtimme var mina fötter förfrusna, jag kände mig mest som en snögubbe då vi åkt ner från backen på julias homemade stjärtlappar. När vi alla var genomfrusna kände vi för lets dance, som tydligen bara 40+ kollar på. Lämnade robin och daniel och gick vidare till lisa. Där mös vi framför tvn, med tända ljus, goda bullar och kakor + mjölk.

Halv 12 begav vi oss hem igen. Fortfrande lika jävligt och kallt ute. Jag har tagit på mig det varmaste och mysigaste jag kunde komma åt. Väldigt redo för att krypa ner i en, förhoppningsvis men inte så troligt, varm säng. Imorgon blir en bra dag och en väldigt bra kväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0