26 oktober

Vilken skön helg det har varit!
 
Efter kvälljobb på fredagen cyklade jag hem till Daniels föräldrar där kalas var i full gång. Födelsedagsfirande för Tony, Johanna och Daniel. Trots att jag anlände lite sent kom jag i perfekt tid för kräftorna. Det var en trevlig kväll och vi slocknade rätt fort när vi kom hem vid 12tiden.
 
Igår var också en skön dag. Spenderade någon timme på Elme Färgland där vi dividerade om kakel och klinker. Hur vill vi att vårt badrum ska se ut? Tror iallafall har vi har fått ett litet hum, även om vi inte är helt överrens. Åt middag på IKEA och köpte lite fronter som kommit in. Nu har vi nästan fått ihop alla fronter vi behöver. På kvällen åkte jag hem till mina föräldrar och syster. Vi åt hemmagjord sushi och hade det mysen in på natten.
 
Idag vaknade vi tidigt. Vintertiden är här och dagen har varit sådär extra lång som jag gillar. Har fixat och donat hemma, städat iordning lite och tvättat upp all tvätt som skapat berg. Klippte Daniel och handlade sedan lite fotboll hos familjen. 
 
I skrivande stund har jag precis lagt in laxen i vår nya ugn. Första matlagningen i ugn och mikro i vårt nya kök. Än så länge fungerar det hur bra som helst. Jag kan se mig själv stå där, i vårt vita fina kök och laga de godaste middagarna och baka den godaste fredagsfikan. Kommer bli skibra.
 
Imorgon är en ny vecka. Och snart Daniels födelsedag, min lilla baby.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0