avslutning

Nu har jag tid till att berätta lite om gårdagen.
Den började ju som vanligt i skolan, Nettan läste en julsaga för oss om barnen i bullerbyn. Löjligt kan det ju tyckas, men med många tända ljus överallt och 43 elever som bara sitter och lyssnar var de riktigt julmysigt faktiskt. Runt halv 9 stack vi som skulle vara med i tuneringen, lärarna mot niorna, ner till linné för att byta om. Tuneringen gick bra, men inte för oss, lärarna hade övertaget under hela tuneringen. Gemös niorn var dem enda som vann en match, av tre. Och den matchen vann vi på straffar. Efter att vi spelat färdigt gick vi ner till gemöskolan igen, där vi skulle spendera resten av tiden i våran stora, inte alls illa luktande idrottshall. Där lekte vi lite lekar, fick lite uppdrag och fördrev tiden på ett ganska roligt sätt. Vi avslutade dagen med julgodis som några i klassen bakat, vi fick betygen och sedan var de att krama alla hej då och god jul. Jag är nöjd med mina betyg, jättenöjd till och med.

Efter det for jag hem, sov en timme, sedan skulle jag fixa min outfit inför kvällen. Då det var innebandydisco och temat var 80talet. Jag och martina hade riktigt roligt när vi skulle leta fram kläder och pröva oss fram. De blev både det ena och det andra, men tillslut fann jag vad jag skulle ha på mig. Själva innebandspelandet är en annan sak, det gick väl inte lika bra. Men vi vann iallfall en match av tre. Vi vann också pris för bästa utklädnad. Lite roligt iallfall. Priset var en burk med skumtomtar och ett bubbelkort som gäller tio gånger på haganäs. Riktigt gött! =D

Ja, dagen var kanon och jag bifogar bilder i ett nytt inlägg, men gör det nu med en gång. Gör så bara för att inlägget inte ska bli för långt.  :) Så det kommer om en halvtimme kanske, :)

Vad händer ikväll gott folk? :D puss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0