tiden läker alla sår

Nu är jag femton, finally. Och jag har nog haft den bästa födelsedagen man kan tänka sig, eller kanske den bästa att tänka sig är lite att ta i. Men den har verkligen varit super bra. Och inte nog med det, fint väder har det till och med varit.

Men iallfall, började dagen med en riktigt varm dusch, väl behövligt eftersom det var hur kallt som helst inne på mitt rum när jag vaknade. Sedan fixade jag i ordning mig och sen åkte jag, mamma och pappa ut en sväng i byn och handlade lite. Strax efter jag hade klivit in genom dörren så knackade det på igen. Det var Sara, Robin och Ludvig. Snacka om att jag fick världens chock. Särskilt minuten efter att jag hade öppnat och hälsat på de alla. Då visar sara en tallrik för mig, där det stod Kurre på eller något. hur fint som helst. Och jag tänkte "åh, va sött". Och sekunderna efter, utan att ens veta tanken av det, så får jag hela skiten upptryckt i fejset! haha ni skulle höra ljudet, det liksom bara "smack" och sen satt tallriken där. Haha. Oj oj oj , detta var dagens höjdpunkt, verkligen hur roligt som helst. Och lite hämnd fick jag ju faktiskt in. gött! men sen var det bara till att kliva in i badrummet, tvätta sig, och skölja av allting. haha. Tack för detta! :)

Ja, sedan åt vi tårta och frukt, pratade och skrattade. Sedan öppnade jag presenterna jag fick av Sara :) Hon är så finurlig hon. Fick tre magnet-saker man sätter på kylskåpet. Första jag öppnade var jättesöt, en gris såklart. Och på saken stod det  " Jag är inte för tjock för min längd, jag är  bara för kort för min vikt" Haha, gulligt sara. gulligt :). Andra magnet-saker var lite genomskinlig. haha. Känd som alkolist och jag får en skylt där det står " När vinet går in, går vettet ut". Känner du till det Sara kanske? ;) Och på den sista stod det "Glöm aldrig att du är unik, precis som alla andra" Haha alldeles för sött. Och så var de något djur på den. haha. Jag fick också en kortlek, som en liten uppföljare av min andra kortlek "Sanning&konsekvent, elaka versionen". Och som plåster på såret fick jag ytterliggare en, "Jag har aldrig" haha. Fan va vi ska leka hörni! Jag ser fram emot det. :)  Tack för att ni kom gullungar, hade ett par mycket trevliga timmar med er!

Ja, och eftersom det var så fint väder, så la jag mig och pressade när de hade gått hem. Skönt. Sedan  hade min söta syster bestämt sig för att bjuda ut mig på bio. Så vi gick ner i byn, köpte en glass. Gick vidare, köpte lite dricka och sen över till biosalongen. Tittade på Mamma Mia, som faktiskt var så mycket bättre än jag väntat mig. Verkligen väldigt bra. Känns lite töntigt att tycka den var bra, men jag tror faktiskt vart enda en som  var där gillade de! Höjdpunkten var nog ändå när alla i slutet av filmen började klappa, som om det vore en dansshow vi såg. haha. Som jag skrattade. Det måste ha sett dumt ut, att sitta att klappa åt en film, även om den var värd det. :)

ikväll ska jag kolla på morden i midsumer med pappa. Och imorgon åker vi nog till strömsnäsbruk om vädret tillåter, det blev lite försent för att göra det idag. Så vi tar det imorgon istället. Finemang. Jag hoppas på mycket sol så man kan få tillbaka lite färg, man känner sig mycket blek nu. haha. Och solen har faktiskt visat sig alldeles för lite den här sommarn, det kan nog alla också hålla med mig om, eller hur?
Oj, det här blev rekord långt skulle jag tro. Men eftersom jag haft en så bra dag, så kommer det också en så lång blogg. Jag tackar dessutom alla som grattat mig. Verkligen super gulligt av alla. :). På torsdag väntar moppekörkort, WEY! :) hihi, nu ska jag kila, pusspuss!

15!

från filmen robin filmade. Snodde bilden från hans bilddagbok! :) hihi.
tack för idag mina små vänner, kärlek på er! Och robin, ha det så bra i rhodos! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0