out of words

Efter att mitt hjärta slagit 100 varv om så är tillslut denna jobbdagen slut. Började dagen med att åka ut till haganäs där "knutte" och jag skulle laga vattenspridaren och den andre pysen skulle trimma gräset. Och ja, hur ska vi säga att det gick? Inge vidare skulle jag säga. Att gräva i jorden några decimeter ner och sedan inte ha några grejer att laga ventlien med, eller vad det nu var, kändes ganska så onödigt faktiskt. Men vi fick oss också ett gott skratt när han ville visa hur vattenspridaren fungerade, som om att jag inte visste det.  Iallfall, så drog vi igång det och han stod inne i det lilla huset där man kunde dra igång vattnet och så. Sedan frågar han: "Kommer det något vatten?" Och jag svarar som det är: "Ja, man ser lite lite vatten därborta, och så forsar det hur mycket vatten som helst vid din bil!" Då slog tanken honom, "aj, det skulle vi nog inte ha gjort" (med världens mesigaste röst). Joppjopp, vi hade ju totalt glömt bort att ventilen vart sönder, och så när vi då drog igång vattnet kom det ut på fel ställe. ackackack! Så det blev till att ösa vatten ut ifrån hålet, det var jobbigt kan jag lova.

Resten av dagen har gått till att tvätta lite soptunnor, ta in alla mål och flaggor, och så åkte vi ner till soptippen och slängde lite trä. Påvägen hem skrämde han verkligen skiten ur mig, hemskt hemskt! Avslutade dagen med en kortpratstund i källaren med läkerolbjudningar och löneprat. Haha, den killen har varit med om en del kan jag redan nu konstatera. störtskön! (:

Och nu sitter jag och väntar på att få mat, eftersom jag själv är för lat för att börja laga något. Sedan händer väl inget särskilt skulle jag tro. Har ju slutat planera saker eftersom dem aldrig blir som jag planerat ändå. meningslöst. Yäyä, have a nice day ! :) puss.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0