you don't mind the fall untill your face hits the ground

Det känns som att jag har varit väldigt dålig med att uppdatera mina dagar och händelser. Förlåt för det. well, here we go!

Valborg har jag som sagt redan berättat om. Bästa valborget ever. På torsdagen hände det inget speciellt,  men på kvällen så kom iallfall Andy och Robin till mig en stund, sen även också Sara. Vi pratade om gårdagen och tittade på film. Senare på kvällen drog vi hem till Sara, relaxing och prat som alltid, som dock alltid är lika trevligt.

På fredagen hände följande. Jag vaknade upp, och hade en härlig dag framför mig. Sara ringde och frågade ifall jag ville sova med henne ute hos Baron, och självklart ville jag det. Så det blev till att packa ner lite saker och sedan på kvällen åka ut dit. Salome hade vi också som sällskap. Attans så trevligt vi hade, vi hade vårt egna lilla tjejkvälls-party. Har inte haft såhär trevligt på väldigt länge med er, har ju faktiskt inte hunnit ses bara vi tre på ett bra tag. Så detta var väl behövt kan jag lova. Dagen därpå vaknade vi alla med illamående och huvudvärk. Det var inte riktigt så vi hade hoppats på att må när vi vaknade. Men tiden gick undan och redan klockan 8 körde jag hem. Väl hemma så var de dags att sätta sig i bilen för en liten tur ner/upp, eller vad de nu blir, till Växjö. Var tvungen att köpa konfirmations-kläder och sådant. Pappa köpte mig även en cykel, typ, som en liten konfirmationspresent. tack. Nu undrar ni säkert om jag hittade något? Och javisst gjorde jag det. En vit klänning, två par leggins (vita&svarta), ett par vita shorts, skor och en bikini. har säkert glömt något också. Åt på donken innan vi drog hem, träffade kusin Sara, kanon! Ja, när jag kom hem så cyklade jag och johanna ner till Johan, och sedan vidare till Ludde för en trevlig kväll med alla pysar! Super trevligt!

Söndagen tillbringads delvis på Johannas studdsmatta, med mycket sol och värme. blev nästan lite badsugen, men riktigt så långt var jag inte villig att gå. Var nere på torget och åt glass, gottigott! Sedan drog vi ner och kollade på fotbollsmatchen, älmhult - (något). gick inte superbra, men ja, sånt är livet, right? På kvällen drog vi ut till näset för att försöka få en lyckad grillkväll. men icke, alltid är det något som är i vägen. Fast denna gången var det i och för sig ganska trevligt ändå. träffade lite nytt folk, pratade visserligen knappt med dem, men det är ju alltid något.

Igår var jag allmänt duktig. Började dagen med att cykla ner till Älmekulla för en anställningsintervju. Det var nervöst kan jag säga. Eftersom jag varken visste vart jag skulle hän eller hur människan såg ut. Tur väl visste han vem jag var så det var inga problem. Gubben var väldigt trevligt och intervjun gick perfekt! Sedan satte jag mig på min cykel och rullade hem, mycket nöjd med min insats. Hemma fick jag ett jobb av pappa, att måla båt-trallen. Inget mäkvärdigt eller jobbigt, så det var väldigt lättförtjänta pengar. Jag som dessutom tycker det är väldigt roligt att dra fram och tillbaka med en pensel. Så det hade jag inget emot. Begav mig sedan till träningen. Sjukt varmt att träna såhär års. men det gick an.  Träffade lite trevligt folk på kvällen hos mig. Ludde Paulina johanna och Johan :). fast de stack rätt snart igen, men Johan stannade ett tag till. väldigt trevligt tycker jag! you are everything.

Och idag är det tisdag som ni flesta säkert vet. Började dagen med hemkunskap. Bonnomelett och någon slags muffins xD. och visst, det smakade helt okej. Sen var de det gamla vanliga, mentorstid och språkval. På eftermiddagen hade vi författarbesök på haganäs. Kristina Walldén. intressant tjej, duktig på att uttrycka sig. " Oj, nu kom det en gräsklippare". haha! Ja, sen så firade vi mamma, som för övrig fyller år idag. Grattis Mamma! Sedan var det dags för träning igen, det funkade helt okej. förrutom att det känns som att jag brutit både handleder och knäna. men vet ni vad? jag lever! ikväll ska jag bara ta det lugnt, vila ut kroppen.

Appropå ingenting nu igen, vi har uppvisning på haganäs. 17,30! för er som är sugna på att titta! nä , nu ska jag nog sluta skriva, annars blir det bara sådär onödig information resten av inlägget. puss!

monika kristin karlsson.

image54


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0