påväg mot jul

1 advent. Hur mysigt låter inte det? Jag kan sitta och säga det hur längesom helst, ordet blir bara mysigare och mysigare. Nu vet man att det snart är jul. Vädret är ju dock inte riktigt vad jag hade velat. Det ser ut att vara ganska disigt i luften, blött liksom. Nu hade jag velat ha snö i massor, iallfall så man får den julkänslan alla längtar efter.  Snart ska jag bege mig ner till haganäs, där jag och mina kära gympa vänner ska glacera(?) pepparkakor till juluppvisningen. Första året för min del, så det ska bli roligt att få hjälpa till med det. När vi är klara där nere, ska jag bege mig neråt med destination torget. Där ska vi (jag) börja försäljningen av bullarna med ett par trevliga killar från klassen. Lite tråkiga är att jag  måste stå till klockan 6 ikväll. Hade ju gärna velat gå runt där lite själv, men det blir det nog inte tid till. Nåhåja, vi får hoppas på att försäljningen går bra och att vi kan pysa där ifrån så tidigt som möjligt.

Det är iallfall 1 advent. Puss



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0