I'm really not supposed to

Otroligt mysig julafton! Känns som att det var längesedan vi hade en vit jul. Började dagen med att stiga upp tidigt, hoppa in i duschen och sedan mysa lite med mamma som åkte till jobbet vid 12. När hon hade åkt städade jag lite, sedan började jag och pappa med att göra maten. Bytte ljusslinga på granen, som naturligtvis slutat fungera såhär prefekt till julafton, sedan blev klockan 3 och vi satte oss till rätta i soffan. Släkte ner och tände levande ljus i hela rummet. Kalle och qo var lika bra som alltid, nästan bättre iår, hur det nu kan komma sig. När klockan slagit fyra satte vi oss ner och åt den goda julmaten. Vi alla åt nog snäppet för mycket. För mycket skinka, för många köttbullar, lite för mycket gratäng och alldeles för mycket julmust.

Vi kollade på kan du vissla johanna och de tillhörande julfilmerna som visades. Halv 7 tog jag och martina tag i efterrätten. Hackade lite frukt och vispade grädde. Åt det tillsammans med julklappsöppningen. När mamma kom hem vid 9 hade vi hunnit spela några omgångar barngeni och en hel del guitar hero. Hon fick öppna sina julklappar och sedan myste vi vidare framför tvn.

Nu har jag krupit ner i sängen, helnöjd med denna dagen. Nu är det bara att invänta till nästa julafton, som inträffar om ungefär 364 dagar. Nähej, god jul på er återigen!

förresten, tack för alla söta godjul sms!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0