jullov!

Lång dag det var varit, men nu har vi iallfall jullov!
Det blev mycket spring när vi skulle av från tåget och hoppa på bussen i alvesta. Tåget var nämligen 20 minuter försenat till älmhult och då var kallabaliken igång. Hade vi åkt till växjö hade vi missat bussen från stationen till samarkand. Då hade vi blivit tvunga att gå från stan till tipshallen, det var inget alternativ. Därför gick vi lite på magkänsla, hoppade av i alvesta och sprang till bussen. Vi hann på sekunden!

Fotbolls tuneringen gick precis som väntat, as dåligt och det var mest bara kallt. En ganska trevlig dag dock. När vi skulle bege oss tillbaka för att ta bussen till stan missar vi den med några få meter från bussbåset. Med den tur vi hade som kom det en till buss, sekunden efter!

Jag och julia fick mot solhuset (vad det nu än heter) och hon solade lite. Jag läste tidning och sedan begav vi oss mot stan. Lite rundor i affärer och sedan trippade vi bort till tåget. Sällis av peltola och andre. Där efter gick jag hem i kylan, ville dö lite.

nu ska jag duscha,  puss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0