Karlshamn - Östersjö

Hejsan!
Är hemma igen nu efter en ganska händelserik helg. Positiva och negativa skapelser gjorde helgen kalasbra. Fredagen startade med jobb som vanligt, och fick lämna en timme tidigare eftersom det inte fanns så mycket för mig där att göra. Så det blev till att gasa hem med mopeden min och börja packa och duscha med mera. For hem till adam runt fem tiden, där jag fann han på rummet och plattade håret. 20minuter senare var han färdig. Seg pojk. Sedan kom Timmie och vi for iväg mot Blekinge. Några timmar senare var vi framme på Kolleviks camping och jag gjorde mig hemmastadd i vårat tält som tjejerna redan hade satt upp och fixat. Skönt att slippa det. Av min erfarenhet brukar tältuppsättning alltid sluta med en sak, och det är så myckt som katastrof. Plus att det är otroligt tråkigt att sätta upp tält. Och så klart var även vårt tält fel uppsatt, men det gick att sova där inne i vilket fall som helst.

Senare mot kvällningen satte vi igång första festen. Det minglades runt bland alla tälten, och jäklar var mycket älmhultsfolk det var där. Tror nästan att 70% av campingplatsen bestod av smålänningar, om inte mera. När vi hade lärt känna lite nytt folk, pratat med känningar, partat lite så gick vi in mot stan. En bit att gå, och den sträckan vandrade vi 3gånger, fram och tillbaka. Motion motion motion. I stan träffade vi seglare och hade det mycket trevligt. Framåt klockan 3 kom vi på plats i tältet och vaknade klockan halv 9 nästa morgon. Det blev en kväll med mindre sömn än någonsin.

På lördagsmorgonen tror jag närmare bestämt att vi alla var lite sletna. Frukosten bestod av en liten baguette utan varken smör eller pålägg, torrt med andra ord. Duschade och fixade oss lite. Sedan gick vi in till stan med några grabbar och kollade lite. Åt på pizzeria och sedan gick vi hem igen. Meningen var egentligen att vi skulle gå i lite affärer, men icke! Vi var inte inne i en enda. Förutom hemköp. När vi var tillbaka på campingen tog vi en liten powernap och vaknade igen vid halv 6. Rusade omedelbums ner till toaletterna och fixade det vi skulle och sedan var de fullt ös. Och det var här de tråkiga hände. För vi tjejer tänkte ha de lite mysigt ute på stenarna vid vattnet, sjöng lite glatt med en varsin cider i handen. Tror ni inte poliserna kommer mitt i allt då? Jo, precis. Det är just vad dem gör. Ibland suger dem ganska hårt måste jag säga. Så stod och pratade med dem i säkert 20-30minuter. De skulle ringa hem till alla föräldrarna och hälla ut all vår dricka som vi hade i väskorna. Självklart mina sista också, så jäkla typiskt. Där var kvällen förstörd för ett tag. Vi försökte ändå göra det bästa av kvällen, men det slutade med att vi somnade ganska tidigt i våra sovsäckar efter en vända in på stan.

Vaknade halv 10 nästa dag och då var det bara till att packa ner och slänga ihop tältet. Riktigt trötta efter natten. Vissa människor kan ju helt enkelt inte bete sig, på långa vägar. Fast det gör ju kvällen lite underhållande på ett sätt, på ett annat är det bara jävligt omoget. Lite frukost efter det och vid  halv 3 styrde vi bilen mot älmhult igen. Sov hela bilresan och vaknade upp i lönsboda. Nu har jag precis duschat efter att ha sovit ett par timmar i min egna, sköna säng.








powernap i solglasögon. och mina som förövrigt är försvunna.




hur kunde vi missa detta?


och en avslutande bild på fabror blå. Inte ser de då glada ut på mig och evelina inte. haha!

aja, det är iallfall en kort sammanfattning av helgen i karlshamn. Inte mycket bilder, men lite minnen ifrån det har jag ju inskaffat. Snart är det dags för mig att ta en väldigt lång powenap till klockan 6 imorgon bitti.

Jag tackar alla för denna toppen helg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0