when your heart stops beating

För sista gången bredde jag 13 smörgåsar.
För sista gången matade jag Ellen.
För sista gången höll jag i en golvmopp och städade golven.
För sista gången hade jag tidningsläsning.
För sista gången dukade jag fram mat.
För sista gången hämtade jag matvagnen.
Ja, för sista gången gjorde jag något på ekebo, för iår! Riktigt skönt att slippa det nu i ett par veckor. Ouhff. Men så mycket jag har varit med om. Dementa, gamling som plockar ur sina löständer och slickar rent dem vid matbordet, promenader i deras trädgård, matning, fått dissar(!), städning, och ja framför allt har jag har super bra arbets kamrater.  Nu är det över, men man hamnar kanske där nästa år, vem vet.

Nu ska jag laga mat, och min spagetti är slut. Ack ack. Har satt igång lite snäckmakaroner istället, man tager vad man haver, right? Ska sminka mig lite sedan och träffa Evelina! Finis! Vi hörs senare, puss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0