skolavslutning

Sist, men inte minst kom skolavslutningen. Jag trodde jag skulle bli med känslosam över det hela, och fälla tårar som aldrig förr. Jag ska vara ärlig, jag tyckte inte det var ett skit sorligt. Mest bara skönt. Det fanns dock två-tre tillfällen då jag fällde några tårar, och det var när annie sjöng the winner takes it all, när nettan, gråtandes, höll sitt tal, och när jag såg Gustav hulka som en liten baby. Då knäppte det till i skallen på mig, och även mina tårar rann från kinden.
Allt började så fint i kyrkan, vi sjöng som aldrig förr och publiken verkade också tycka om det. Sedan gick vi vidare till skolan där vi bjöds på fika, fick våra betyg och kollade på bildspel. Fick höra tal av de lärare som klarade av att prata och även av rektorn. Det är faktiskt ganska sorgligt när man tänker efter, och jag kommer kanske sakna min klass en del. I admit! Allt var så fint i den stunden vi faktiskt befann oss i. Killarna var stiliga och tjejerna var fina, allihopa. När vi var klara där inne gick vi ut på gården så att de som ville kunde fota vår fina klass. Jag börjar undra nu, hur många främlingar det faktiskt finns som har kort på en. Läskigt, men jag bryr mig inte. För jag var så glad över att stå där, där förra årets nior stod, året innan dess och alla andra utgånga nior. Eleverna grät, lärarna grät och även de från andra klasser grät. Ja, det kommer bli en konstig känsla av att aldrig med återvända som elev på gemöskolan, efter att ha gått där i hela 10 år. Helt galet vad dessa åren har gått fort, jag minns till och med när jag började förskolan och träffade halva klassen redan då. Och som nu har följt oss hela vägen ut i nian. Fortfarande galet, går liksom inte att sätta ord för det. Därför låter jag bilderna tala.







och nu orkar jag inte lägga in fler bilder här, men dessa bilder finns även ute på facebook
http://www.facebook.com/album.php?aid=87805&id=747044000&l=c6cc47ee89


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0