what life's all about

Ur  Vecko Reyn Nr 12
Horoskop - Kräftan
"Bra veckor för sport, nöjen och strapatser av alla slag.
Du gillar utmaningar och lärorika situationer.
Du ägnar också mycket tid åt att bara ha roligt.
Kärleken trasslar en del, men det ser betydligt
ljusare ut efter den femte. Ha lite tåladmod!"

Ja, efter igår skulle allt ha blivit mycket ljusare. Antar att det bara är till att vänta och se, hålla tummarna för allt gott som kan ske. Bara en vecka kvar i skolan, sedan är de en vecka i spanien med enbart nöjen, förhoppningsvis vilda kvällar, sol och bad, och allt detta med folk jag faktiskt tycker om på ett eller ett annat sätt. Det kommer bli bra veckor framöver, jag vill verkligen tro det. Jag hoppas det. Fint väder på skolavslutningen, en perfekt sista middag med hela klassen, en minnesvärd fest som avslut för alla dessa 10år, och en ny fräsh start på ett helt nytt liv. Nytt folk, ny skola, nya lärare och nya problem tillkommer väl antagligen. Sånt vi måste leva med helt enkelt. Det hör väl till, till livet. Ett felfritt liv vore väl inte mycket att leva för, vi behöver problem och nedgångar för att kunna uppskatta allt bra i livet, visst är det så?

Drömmar och mål som man så gärna vill nå upp till. Livet vore inte vad det är idag utan de, och för att inte låta så deppig, måste jag faktiskt tillägga att jag på något vis älskar mitt liv. Allt jag har är fantastiskt. Famlij och vänner. Jag har fått uppleva så mycket saker tillsammans med dem och andra människor som jag aldrig kommer att glömma. Vissa har jag fler minnen med, andra önskade jag att jag hade fler med. Så mycket man vill återuppleva, och jag kan bara tänka mig hur det känns för dom som har tagit/tar studenten just nu. Det måste vara lycka till varje pris. 3år till, sedan får jag känna samma lycka.

åh. Nu ska jag sluta drömma mig bort och skriva en massa ointressant babbel. Förhoppningsvis blir det krök ikväll, annars blir det förhoppningsvis att träffa evelina och titti ifall planerna skulle ändras. Miss spending time with you girls, so much!
<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0