I can't get to you

Jisses. Mina ben, mina damer och herrar, de  är mer använda än någonsin kan jag ju säga.

Jag kan ju berätta lite om min gårdag. Jag och Evelina åkte till växjö som det var tänkt, klockan 11. Tåget var försenat till kvart över. Ni vet, som SJ alltid är. Men vi kom fram till växjö, skulle beställa biljetter hem. "eh. vi ska hem". Lilla evelina :) Men det gick inte beställa förrän tre timmar innan, så det vart kört då. Så vi gick och shoppade, fann lite presenter och jag letade förgäves efter något fint linne. Ut och in genom affärer och in i provrummen tio tusen miljoner gånger. Men inte  hittade jag något för de. När jag väl bestämt mig för att jag skulle köpa något på Gina, tror ni inte klockan är tre minuter i fyra och de stänger. Jotack! Så de blev inget linne åt mig den här gången. Och inte mycket annat för den delen heller. Istället letade vi efter något fik och försökte finna lyckan överallt, men allt var stängt. Runt fem tiden gav vi upp och gick ner till stationen för att beställa de där rackans biljetterna, och när vi kommer fram till kassan är klockan ca fem över fem. Tror ni inte man måste vänta till 12 minuter över då eller?! Vi hade inte turen på vår sida hade vi konstaterat.

Vi kirrade biljetterna som enligt evelina skulle ta oss "hem till växjö!" och sedan gick  vi ner för att invänta hela ledar gänget från gymnastiken för lite bowling. Det var riktigt roligt och det gick riktigt dåligt. Tråkigt nog hann vi inte spela mer än  två och en halv serie. Då var vi tvunga att dra till tåget med ett stopp vid donkan, där jag träffade min söta kusin! :) Vidare till tåget. Där vi för övrigt hade våran bästa stund på ett tåg hittills. Förutom dom nio minutrarna det tar att också till osby vill säga. Tåget vart försenat i nästan en timme med stopp i alvesta, och ett mitt ute i vildmarken. Vi trodde vi skulle mördas, men det visade sig vara ett tåg som skrämde livet ur oss när de gled förbi i flera hundra km i timmen. Vi dog och titti ramlade ner på golvet när vi landade i älmhult.

Klockan vart tjugo i tio, och vi hade aningen bråttom. Panik duscha, panik föna håret, panik sminka och allt det där. Det blev panik som ni säkert har förstått. Men jag kom iväg en ganska bra tid trots det, och på festen träffade jag mycket bra folk! Festen var, förutom allt de tråkiga, väldigt rolig och lyckad. Så tack så hemskt mkt Claes och Sofie för att man fick komma, riktigt trevligt! Jag försvann snabbt när jag upptäckte att städning var på gång, och avrundade kvällen runt halv 3.

Sunday idag. Ska städa mitt rum och ikväll är det träning :) Puss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0