första turen på sjön

Nu är jag hemma igen, efter några händelserika timmar ute på sjön.
Tre av fyra firrar fick följa med  hem. Strongt gjort.
Iallfall, innan vi åkte ut stannade vi till på willys, jag inhandlade en ben&jerrys att smaska lite på eftersom jag ändå inte hade tänkt att göra någon som helst nytta ute på sjön. Passade perfekt med lite glass då. Sedan var vi ute, fiskade upp ena efter den andra och jag satt mest och päste på fören. Jag gillar att följa med ut på sjön, så lugnt och härligt. Dock skulle det kanske varit några grader varmare och sol, så hade allt varit perfekt. Man kan ju inte få allt. Jag sysselsatte mig med att skära sönder pappas håv, för den skulle fixas till lite. Resulterade att jag skar mig i fingret, och näst intill förblödde på båten. Utan några som helst hjälpmedel (a). Fast, jag överlevde.. men de var knappt.

Fick ett förvirrat samtal av mamma mitt i det hela också. Hon var helt hysterisk över att hon inte hittade molle, (hon har aldrig varit själv hemma med honom förut) och var nästan lite panikslagen. Jag blev lite rädd jag också måste jag erkänna. Men hon hade ringt dit hennes kompis och hennes barn, som hade varit hos oss tidigare idag, och de letade rätt på honom. Det visade sig att han blev utslagen efter all lek med pojkarna så han hade gått och lagt sig för att sova under min säng. Haha. lilla lilla molle. kärlek!

Nu har jag lite ångest också.. jag sa ju att jag skulle träna ikväll.. men det var innan jag kom på att vi har ett väldigt stort läxförhör i engelska imorgon. Guess what?! Jag har inte ens börjat kolla på det. Det är nog dags att sätta igång med det, tyvärr tar träningen stryk av detta. Jävla skola! Bara lite kvar, kom igen! :D
 
  
onödiga bilder, men alltid är det något.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0