fredag lördag söndag

Vi borde ta vara på varje helgdag vi har tjejer, även om det tar på krafterna. Något säger mig att detta kan bli en alldeles för lång blogg om jag skulle berätta precis allting jag ville berätta. Något säger mig dessutom att alla kanske inte borde få veta vad vi har gjort, i detalj så att säga.

Here we go. Fredagskvällen bjöd på fest och allt som hörde till. Jag åkte hem till Julia där amanda befann sig, vi fixade och trixade lite med vad som behövdes göra. Kläder och smink med andra ord. Vid halv 10 tiden hämtade vi upp lisa och styrde motorn mot bråthults bygdegård. Där möttes vi av människor av alla slag. Nya som gamla. Under kvällens gång försökte jag förgäves få mina fina att dansa, gick inte bra. Istället hade vi kissepauser,  hade alldeles för öppna samtal med amanda och lisa, lite toalettprat, tårta och nachos. Säkerligen en hel del andra saker också, som jag inte riktigt minns eller orkar nämna. Bilfärden hem tog 2 minuter och sedan låg jag i min säng och sov.

Tidigt på lördagen var det meningen att vi skulle samlas vid kommunhuset. Jag själv, jag vaknade samma tid som samlingen skulle äga rum. Panikslagen slängde jag på mig allt jag behövde, packade ner maten och for iväg snabbt som blixten. Jag vet inte vad som hände, men mitt alarm hade inte gått igång. Inte nått av dem, och jag hade ändå ställt två stycken. Eller så har jag stängt av det i sömnen. Fast det spelar ju egentligen ingen roll för det var så det var och jag var sen. Lyckades komma iväg fort och vi packade in oss i bilarna och åkte mot vetlanda. Ett par timmar senare var vi framme, hade förträning och resten av dagen bestod av en lång väntan. Tumblingen gick fruktansvärt bra för tjejerna och med poängen 8.25 kunde de kamma hem andra platsen! Trampetten gick bra tills jag kom fram till hoppbordet, vet inte vad som hände men bra gick det fan inte. För mycket fokus på att inte göra bort sig förvandlades till de jag inte ville. Gjort är gjort och så kan de gå ibland. Man kan inte alltid få det till att fungera helt enkelt. Men nöjda och glada åkte vi hem.

Väl hemma slängde jag i mig en macka, duschade och åkte hem till lisa. Där befann sig även amanda, julia, carlina och matilda. Samma problem som alltid när de gäller klädvalet och vi kom inte igång förrän sent som vanligt. Vi har en  tendens att alltid vara för sent ute när vi ska iväg. Klockan kan ha varit elva när vi lämnade lägenheten för en promenad mot aktivitetshuset. Fullproppat när vi kom och fruktansvärt tomt när vi gick där ifrån. Där emellan dansade vi hejvilt och körde snorkråkan ett antal gånger. Den är numer ett måste på varje fest. Robin lånade snällt ut sin tröja till mig när vi tvingades stå ute och frysa med honom. Jag fick ett oväntat samtal och sedan blev klockan halv 3. Då var det ca 10 pers kvar och de hade börjat städa. Då kände vi att det var dags att bege sig hemåt, så vi sa hej då till resterande och åkte hem. Jag och martina lagade snabbmarkaroner vid tre och sedan somnade vi.

Idag vaknade jag klockan 12 och har nu slitit ryggen av mig. Jag har lastat sand till vår altan och slagit ner spikar. Jag hoppas den blir klar snarast så att man kan njuta av de fina soldagarna som förhoppningsvis ska komma framöver. 


Kommentarer
linda

Tack för igår Kristin och som vi alla påtalat så skall du inte gräma ner dig för missen, händer alla och denna gången var det din tur, ni var toppen!!! Som vanligt! Revanch på trampetten till hösten=) kram på dig

2010-04-18 @ 14:38:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0