you are my sweetest downfall

Hade det inte varit för solen hade jag inte orkat ta mig upp ur sängen. Trött som en filbunke, för de är väl så det heter? Iallafall började vi dagen med uf-föreläsning i matsalen, lite engelska redovisning/övning inför nationella och vise versa. Vi åt fisk på lunchen och gick en runda på stan. Sedan hade vi matte, vi satt ute i det fina vädret och räknade. Det var asgött.

Lite mcflurry och en tågresa, där amanda träffade sin morfars dubbelgångare, senare var vi i älmhult och jag hoppade på min båge och cyklade hem. Jag har lagat mat åt la familia och ringt mamma ett flertal gånger. Utan vidare svar så gav jag upp efter att ha slått numret 5 gånger. Jag kan också berätta att jag har räknat ut hur många siffor det är man måste slå varje gång jag ringer mamma. 34 stycken, varje gång. Tänk 5x34.. 170. Så många gånger fick jag trycka på siffrorna, utan att ens få ett svar tillbaka. Bara telefonsvar från en tjej med knagglig skånsk röst. Inte riktigt vad jag sökte. Nåväl.

Egentligen behöver jag skriva på arbete och säkerthets-arbetet, men har ingen ork till det. Jag ska nu vila och låta middagen smälta lite. Sedan kan det diskuteras om jag ska börja skriva eller inte.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0