2a augusti

Är det inte underbart, att när man fått till ett bra, välformulerat inlägg att det bara försvinner sen. Twice! Gotta love it! Martinas nya dator är inte så pålitlig att blogga med, två gånger under loppet av 20 minuter. Tredje gången gilt brukar man väl säga?

Nå. Jag predikade egentligen mest om vad jag gjort under min sommar. Eller, vad jag inte har gjort rättare sagt. Ämnet kom upp under vår mysiga filmkväll hemma hos Julia. De hade mycket att berätta, frankrike, danmark, helsinborg och gud vet vad. Jag kunde mest sitta tyst och lyssna för jag hade ingenting att komma med. Jag har varit vid havet 3 gånger, vilket är tio gånger för lite. Besökt växjö ett minimalt x-antal gånger. Utöver det har jag knappt passerat älmhults gränser för att vidga mina vyer. Många viljor men ingen ork till att ta tag i saker och ting. Avundas alla som har stugor vid havet där de antagligen spenderar halva sommarlovet vid. Vårt sommarhus ligger ungefär 12 timmars flygresa här i från. Med ett klimat jag gärna hade spenderat all min tid i, men man kan inte alltid få allt. Jag har trots de ringa aktiviteterna haft en pretty great sommar. Även om jobbet tagit en större del av den, men de gynnar plånkan rätt fint.

15 dagar har vi kvar, 15 dagar att fritt kunna spendera som vi vill. Tanken att jag snart ska börja stiga upp halv 6 igen är lite av ett hot. Eller rättare sagt en utmaning. Alternativet är att komma som en zombie de första dagarna i skolan. Hehe. Jag tänker iallafall njuta nu. I helgen besöker vi växjö ännu en gång, för lite karloskar och förhoppningsvis en sjuhelsikes trevlig helg.

Idag har jag och pappa varit ute på fotbollsplanen med molle och lekt. Resten av dagen har jag i princip spenderat helt själv i huset. No fun. Ännu en dag som rullat förbi utan att jag egentligen gjort något. Nåväl, imorgon ska jag bege mig till en sjukis och sällskapa lite med henne. Lisa min lisa. Men just nu har jag planer på att tillaga lite av det goddoftande teet som jag fick av julia, som en liten födelsedagspresent. Sweet sweet girl.

Sedan ska jag sova gott.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0