veterinär, växjö & plugg

Igår tog jag helg med gott samvete. Martina var och klippte sig på salongen och innan dess hann vi med en god lunch på olé. Vid fyra gick jag hemåt i kylan och kvällen avslutades som soffpotatis.

Idag vaknade jag med ett glatt humör och tog en varm dusch nu medans vi ändå har varmvatten. Man vet aldrig när den kommer att försvinna igen. Vi skulle åka till växjö hela familjen. Då kom en haltandes Molle fram och våra planer ändrades. Jag och Martina fick åkta till veterinären med honom, han blev sövd, fick lokalbedövning och sedan rycktes hans sporre av. Stackars liten. Pappa stannade hemma med honom och när vi andra kom hem från växjö låg han fortfarande i sin bädd på samma ställe som han hade legat på ända sedan vi lämnade honom. Han kan fortfarande inte gå helt straight och ser mest ut som en nerdrogad hund. Såhär har hans dag sett ut:


vi var snälla och sövde ner honom och gav honom lokalbedövning, han blev trött och somnade


han ville inte vakna så vi bar honom till bilen där han vaknade till ytterst lite, han tyckte inte att vi hade gjort honom trött så han räckte ut tungan åt oss



Sedan somnade han på köksgolvet, first thing

sen drömde han, och i drömmen kom han på det vi gjorde mot honom och gav oss tungan igen

vi tänkte vara schysta och bädda ner honom lite fint, men han kunde inte glömma vad vi gjort mot honom och återigen var tungan där den skulle vara. Nu vet jag inte riktigt vad han håller på med, han vinglar mest lite fram och tillbaka.


Aja, vi julhandlade lite i växjö iallafall. Hittat åt både mamma och pappa nu, skönt. Ska fixa det sista lagom till jul. Orkar ingenting ikväll så jag tänkte jag skulle råläsa lite i snabba cash och göra lite matte. Ska fasen naila nationella provet.

hejhopp



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0