a little less sixteen candles, and a little more "touch me"

Lång onsdag och den är fortfarande inte över på ett tag. 1½ timme kvar. Kämpa!

Matten var vad matten brukar vara. Man sitter snällt på stolen som en trött nickedocka och räknar talen i boken, isolerad med musik i öronen. Idag tog vi även tillfället i akt och åt frulle. Det var gott och mättande. Efter att ha haft näsan i boken ytterliggare en timme så tog vi lunch. Då var vi glada att vi redan hade frukosten i magen för den var inget att hurra över idag. Nej.

Nu har vi svenska och skriver om påståenden och argument. Jag har blivit övergiven av mina bordskamrater och nu finns endast emelie hos mig. Tre stolar bort från mig, helt inne i sin egna värld och musik. Nu återkom dem igen, med tom och jerry kex och brago kakor i sina händer. Tur jag sitter jämte lisa, hon bjöd mig på en kaka. Kan bli en bra eftermiddag trots allt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0