all the right moves and all the right places

Frisörtekniken är något jag har saknat under lovet. Idag är det torsdag, vilket innebär just det. Frisörteknik. Vi övade på uppsättning och att rulla permanent inför en tävling vi får välja om vi vill vara med i eller inte. Jag är sugen, fast ändå inte. Beslutånget kan man också kalla det med andra ord. I matsalen föll person efter person i trappan. Jag har själv suttit i samma sits, förjävligt! För övrigt har det varit en riktigt bra dag, som vanligt. Mot slutet spårade det ur med vattenkrig i tekniksalen.

Skyndade vidare mot stationen vid 3 och hann med tåget. Rätt gött. Det är inte lönt att skriva ut hur tågresan var, för de är samma sak varje dag. Samma galenskap! Så när vi kom in i älmhult igen traskade jag hemåt, fastnade i en taggbuske i snåret också. Där stog jag i fem minuter och visste inte hur jag skulle ta mig loss. Tillslut sket jag i mina strumpbyxor och ryckte med mig hela plantan hem.

Snart ska jag ut i byn var de tänkt. Köpa lite nytt smink och kanske en promenad med johannis.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0